Dla interesujących się motoryzacją, zwłaszcza zabytkową, każde targi to dostateczny powód, by choć na chwilę oderwać się od codzienności i znaleźć się w świecie własnych marzeń. Dla mnie taka właśnie była wizyta na tegorocznych targach Retro Classic w Stuttgarcie.

Pod względem organizacyjnym praktycznie nic się nie zmieniło od pierwszej edycji imprezy w 2001 r. Te same nowoczesne, równolegle połączone hale, ogromny hall przy wejściu głównym i mini ekspozycja – „zajawka” nawiązująca do hasła przewodniego imprezy. W tym roku było nim „Passione Italia”, czyli podkreślenie, że historia motoryzacji nie zaczyna się i kończy w Niemczech. Tak więc błękitne Ferrari na wejściu tuż za bramkami i cała, przeogromna hala nr 2 oddana do dyspozycji wystawcom z Włoch.

Kolejna włoska atrakcja to wystawa okolicznościowa, na której zgromadzono wyłącznie „włoskie emocje”, m.in. Maserati z kolekcji Umberto Panini i auta z muzeum Stangellini. Czerwone, szybkie, kojarzone z Monza, Mille Miglia i Targa Florio… Usiąść w tym miejscu na chwilę oznacza tyle, co przenieść się w świat odległych w czasie wyścigów i nazwisk, bez których nie istniałaby legenda sporu samochodowego. Varzi, Farina, Fagioli, ale i Fangio, Moss opowiadali ją w Stuttgarcie takimi właśnie autami.

Schodząc na ziemię! Przybliżenie gościom Retro Classic innego (czytaj czasem zazdrośnie postrzeganego) oblicza motoryzacji nie wzięło się znikąd.  Być może spowodowało go pewne nasycenie, żeby nie użyć określenia „znudzenie” rynku autami niemieckimi, a może wzrost popularności zagranicznych imprez targowych, jak np. targi w Padwie. Coś jednak jest na rzeczy, skoro pomysłodawca RC Karl Ulrich Hermann podczas konferencji prasowej zdecydowanie mówił o zachętach dla kolekcjonerów z południa Europy. Na razie wymienił Włochów i Szwajcarów, może kiedyś „załapią się” też Austriacy i Czesi?!

Tak na marginesie. Nie spotkałem na Retro Classic ani jednego samochodu wyprodukowanego w dwóch ostatnio wspomnianych krajach, ani nawet w byłym NRD!

Więcej wrażeń w Automobiliście

  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC

!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *