Archetyp sportowego samochodu do codziennej jazdy oraz ikona stylu: po prostu 911. Z taśmy produkcyjnej zakładów w Zuffenhausen zjechał właśnie milionowy egzemplarz modelu – Carrera S w specjalnym kolorze Irish Green, z szeregiem ekskluzywnych elementów nawiązujących do oryginalnej 911 z 1963 r.

Dr Wolfgang Porsche, przewodniczący rady nadzorczej Porsche AG, był uczestnikiem i świadkiem rozwoju 911 od dnia jej narodzin: „54 lata temu mogłem odbyć ze swoim ojcem pierwsze podróże alpejską trasą wysokogórską Grossglockner. Uczucie towarzyszące jeździe 911 jest teraz tak samo przyjemne jak wtedy. Właśnie ten model sprawia, że kluczowe wartości naszej marki pozostają dziś równie wizjonerskie jak w przypadku pierwszego Porsche 356/1 z 1948 r.
Jakość 911 obrosła mianem legendy. Ponad 70 procent wszystkich zbudowanych egzemplarzy wciąż jest dziś gotowych do jazdy. Co więcej, model konsekwentnie trafia na szczyt uznanych rankingów, takich jak raport Initial Quality Study sporządzany przez amerykański instytut badawczy J.D. Power.
Kult 911 tworzą również niezliczone sukcesy w sporcie. Zaprojektowana zarówno na drogę, jak i na tor – żaden inny samochód sportowy nie ucieleśnia tej recepty na sukces tak skutecznie jak 911. Można przypisać jej ponad połowę spośród około 30 tysięcy zwycięstw Porsche w wyścigach. Model niezmiennie ekscytuje prywatnych amatorów motorsportu w licznych seriach wyścigowych na całym świecie.
Co znamienne, Porsche nigdy nie porzuciło oryginalnej koncepcji modelu 911. „Mimo to kontynuowaliśmy prace nad techniką 911, doskonaląc i doprowadzając ten sportowy wóz do perfekcji” – mówi Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Właśnie dlatego (911) pozostaje samochodem nowoczesnym i innowacyjnym technicznie. Poza tym udało nam się z sukcesami rozbudować gamę modelu o dodatkowe odmiany”.
Jednym z istotnych czynników stojących za tym sukcesem są zakłady w centrali w Zuffenhausen – powstają tam wszystkie 911. Złożony proces produkcyjny pozwala wytwarzać całą gamę dwudrzwiowych modeli Porsche – 911, 718 Boxster i 718 Cayman – oraz ich pochodne warianty na jednej linii produkcyjnej.
Milionowa 911 pozostaje w posiadaniu Porsche AG. Nim wzbogaci kolekcję Muzeum Porsche, ruszy w światową trasę i weźmie udział w podróżach przez szkocki region Highlands, objedzie tor Nürburgring, a także odwiedzi USA, Chiny i inne kraje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *