Legendarny Geländewagen produkowany jest w austriackim Grazu już 38 lat, ale wciąż jest młody i pożądany. Z taśmy fabryki Magna Steyr zjechał 300 tys. egzemplarz.

Miał być uniwersalnym, mocnym i zarazem komfortowym pojazdem dla armii niemieckiej. W lutym 1979 roku zaprezentowano wersję produkcyjną w dwóch wersjach – terenowej i kabriolet w dwóch rozstawach osi – SWB – 2400 mm i LWB – 2850 mm. Na rynku pojawiła się pierwsza generacja klasy G (W460).

Kupiły go różne armie, ale największą popularność zdobył wśród miłośników klasycznych terenówek.  Przez 38 lat praktycznie produkowany w niezmienionym kształcie, chociaż sukcesywnie przez producenta dostosowywany do aktualnych wymagań.

Wkrótce ma się pojawić nowa generacja, ale wtajemniczeni twierdzą, że nie będzie to rewolucja, a raczej ewolucja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *