Niemiecki producent zawsze należał do innowacyjnych. W jego pracowniach powstawały rozwiązania, które w większości stanowiły początek nowej ery. Wśród nich były jednostki napędowych. Prezentujemy najciekawsze z nich.

  • BMW IIIa - W 1917 r. rozpoczęła się produkcja, do końca wojny w 1918 r. zbudowano 550 egzemplarzy. Silniki były składane w zakładach BMW w bazie lotniczej Oberwiesenfeld
    BMW IIIa - W 1917 r. rozpoczęła się produkcja, do końca wojny w 1918 r. zbudowano 550 egzemplarzy. Silniki były składane w zakładach BMW w bazie lotniczej Oberwiesenfeld
  • Na bazie 2-cylindrowego Beyern-Kleinmotor powstał bokser chłodzony powietrzem
    Na bazie 2-cylindrowego Beyern-Kleinmotor powstał bokser chłodzony powietrzem
  • W 1933 roku BMW zastosowało modułową konstrukcję jednostek napędowych. Pierwszy silnik 6-cylindrowy M78 miał pojemnośc skokowa 1.2 l i moc 30 KM
    W 1933 roku BMW zastosowało modułową konstrukcję jednostek napędowych. Pierwszy silnik 6-cylindrowy M78 miał pojemnośc skokowa 1.2 l i moc 30 KM
  • Ten 4-cylindrowy silnik M10 w 1961 roku zadebiutował w BMW 1500. Był produkowany aż do 1988 roku
    Ten 4-cylindrowy silnik M10 w 1961 roku zadebiutował w BMW 1500. Był produkowany aż do 1988 roku
  • Rzędowy sześciocylindrowy silnik M30 jest najpopularniejsza jednostka napędowa BMW. Jego debiut odbył sie w 1968 roku w modelach E3 i E9
    Rzędowy sześciocylindrowy silnik M30 jest najpopularniejsza jednostka napędowa BMW. Jego debiut odbył sie w 1968 roku w modelach E3 i E9
  • BMW wyprzedziło Mercedesa z silnikiem V12, który zadebiutował w 1987 roku w serii 7 E32. Miał pojemność skokową 5 l i moc 300 KM
    BMW wyprzedziło Mercedesa z silnikiem V12, który zadebiutował w 1987 roku w serii 7 E32. Miał pojemność skokową 5 l i moc 300 KM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *