Na tegorocznym zlocie pojazdów zabytkowych Schloss Dyck Classic Days Audi Tradition pokaże duży zbiór samochodów reprezentujących historię sportów motorowych spod znaku czterech pierścieni. Na zwiedzających, których jak się oblicza może być nawet 40 tysięcy, czekają zabytkowe auta z trzech epok.

Na torze zobaczyć będzie można pierwszy typowo wyścigowy samochód Audi AG – Audi Typ C, legendarne, szesnastocylindrowe Auto Union Typ C oraz Audi Sport quattro Rallye. Podczas nadreńskiego święta zabytkowej motoryzacji Audi pokaże też inną ikonę: Audi Sport quattro S1, w którym Walter Röhrl w roku 1987 wygrał wyścig na Pikes Peak w USA.

Schloss Dyck Classic Days w tym roku odbędą się po raz dwunasty. Z racji na swój charakter, wydarzenie to często nazywane jest „niemieckim Goodwood”.
W otoczeniu zabytkowego zamku Schloss Dyck niedaleko miasta Neuss, odbędzie się impreza będąca mieszaniną garden party, spotkania klubu starych samochodów, konkursu elegancji i wyścigów. Przyjedzie na nią ponad 400 zabytkowych pojazdów. Wielu spośród spodziewanych 40 tysięcy zwiedzających ubranych będzie w stroje adekwatne do epoki z jakiej pochodzą samochody. Audi Tradition rozstawi swe stoisko w tzw. „Classic Corner” i pokaże na nim m.in. nie odrestaurowanego jeszcze Wanderera W 25 K Roadster otoczonego balotami słomy. W „Audi camp” zobaczyć będzie można unikatowy model Wanderera W 11 z roku 1929. Jego wyjątkowość polega na tym, że ten przedwojenny samochód w roku 1949 został przebudowany,
a następnie służył w bawarskich górach aż do lat ’60 XX w. Dołączy do nich również replika zbudowanego przez Wanderera opływowego roadstera, w którym Auto Union wygrało w roku 1939 klasyfikację zespołową najtrudniejszego w owych czasach na świecie, liczącego ponad 4000 kilometrów wyścigu Liège-Rzym-Liège.

Kolejnymi atrakcjami „Classic Corner” będą Audi Typ C „Król Alp” i wyścigowe Auto Union Typ C Grand Prix. W latach od 1912 do 1914, młoda wówczas marka Audi wystawiając na start właśnie Typ C, trzy razy z rzędu wygrywała „Austriacki Wyścig Alpejski”, kładąc w ten sposób fundamenty pod wyścigowe sukcesy współczesnego Audi AG. Za sterami tego samochodu siadał wtedy sam August Horch, założyciel firmy, pokonując alpejskie przełęcze ówczesnego Cesarstwa Austro-Węgierskiego. Audi Tradition jest w posiadaniu dwóch egzemplarzy Typ C. Jeden z nich, żółty, wyprodukowany w roku 1919 pogromca alpejskich dróg, odbędzie trzykilometrową przejażdżkę na torze nieopodal Schloss Dyck. I nie będzie to „wycieczka krajoznawcza”, ponieważ tuż obok stanie szesnastocylindrowe Auto Union Typ C
z pięciokrotnym zwycięzcą wyścigu Le Mans Frankiem Bielą za kierownicą. W roku 1936, ten samochód Grand Prix miał moc 520 KM. W tym samym roku, prowadzony przez legendarnego Bernda Rosemayera, wygrał Mistrzostwa Europy, będące prekursorem współczesnej Formuły 1.

Na stoisku „Autostadt” Audi Tradition zaprezentuje również dwa inne, bardziej współczesne samochody marki Audi. Największym zainteresowaniem zwiedzających bez wątpienia cieszyć się będzie Audi Sport quattro S1, którym w roku 1987 Walter Röhrl w rekordowo krótkim czasie wspiął się na Pikes Peak w USA. Gdy ten historyczny już dla Audi pojazd oglądać będzie można na stoisku, na torze pojawi się druga rajdówka z czterema pierścieniami na masce. Audi Sport quattro Rallye, zwane też „krótki”, prowadzone będzie nie przez kogoś innego, a właśnie przez Walter Röhrla – dwukrotnego, rajdowego mistrza świata, który ponad 30 lat temu zwyciężał za jego sterami na odcinkach Rajdowych Mistrzostw Świata.

Komentarze zostały wyłączone