Nowe wydanie miesięcznika  AUTOMOBILISTA 9/2017 w sprzedaży od 16 sierpnia 2017 roku. Tym razem tematem najnowszego wydania jest Mercedes 107 ­– następca modelu Pagoda należał do bardzo długo produkowanych modeli. Nawet te najmłodsze egzemplarze zaliczają się już do kategorii oldtimerów. Zgrabna sylwetka, potężne silniki i bardzo dobre własności jezdne czynią je niezwykle atrakcyjnymi.

Czy jednak wyglądające niemal identycznie samochody, które dzieli kilkanaście lat od daty wyprodukowania, są równie interesujące? Pytamy o to Michała Unguriana, członka klubu Zabytkowych Mercedesów Polska, zajmującego się zawodowo naprawami klasycznych Mercedesów. Warto przeczytać, nawet jeśli jeszcze nie macie MB107.

Alpina A110 – i tyle wystarczy: o Stratosie mówi się, że był „maszynką do wygrywania rajdów”. Taką samą, tylko wcześniej była A110, mimo że montowane seryjnie silniki nie miały szalonych pojemności, ale umieszczone z tyłu auta o bardzo małej masie, wraz z niezależnym zawieszeniem kół i świetną aerodynamiką, czyniły z Alpiny samochód stworzony do sportu.

Z polskiej motoryzacji: jest trzecia kopia Syreny Sport i to jeżdżąca! Unikalne zdjęcia Smyka, którego produkcja miała wynieść 25 tys. sztuk rocznie, a w ogóle nie wystartowała.

Lancia Lambda – pierwsza z samonośnym nadwoziem i Pontiac Catalina – lubisz amerykany? Marian Stoch opowiada o trzech edycjach Mille Miglia, w których jako jedyny Polak brał udział tym samym autem – Astonem Martinem z 1937.

Rafał Dmowski wybrał motocykl na całe życie: Honda CL350, czy to dobry wybór? Dlaczego Jawa 353 na pewno nie byłaby dobrym wyborem na początek?

Radzimy, jak odpowietrzyć hamulce, gdy awaria wydarzy się na drodze i co zrobić z zapłonem w sinikach WSK 175 – bardzo proste i cenne wskazówki dla każdego!

Zapraszamy do lektury nowego numery Automobilisty!

Comments are closed.