Czeska marka opon znana jest prawie każdemu właścicielowi samochodu nie tylko w rodzinnym kraju. Ma już 75-letnią historię, która rozpoczęła się w fabryce legendarnej rodziny przemysłowców.

Wielobranżowe czeskie przedsiębiorstwo należące do rodziny Baťa i znane na całym świecie z markowego obuwia, w 1932 roku rozpoczęło w Zlinie produkcję opon. Nikt wówczas nie przypuszczał, że po latach przekształci się w największego europejskiego producenta opon do samochodów osobowych i użytkowych.

W 1953 roku zakłady oponiarskie magnata obuwniczego połączyły się z firmami Ruben i Mitas. Z nazw współzałożycieli powstała nowa nazwa Ba (Baťa), Ru (Rubena Náchod) i M (Mitas).

Kolejnym ważnym etapem dla ówczesnego czechosłowackiego przemysłu oponiarskiego była decyzja o budowie nowego zakładu w Otrokovicach koło Zlina, nowej fabryki. Budowa została ukończona w 1972 roku.

Po aksamitnej rewolucji, nazwa przedsiębiorstwa została zmieniona na Barum Otrokovice. W 1992 zarząd spółki podpisał umowę joint venture z niemieckim Continental AG<, czego efektem było powstanie 1 marcu 1993 r. spółki Barum Continental sro, która w 1999 roku stała się największym producentem opon w Europie.

Rocznie powstaje tutaj ponad 20 mln opon do aut osobowych, dostawczych i ciężarówek. Wykorzystywane są najnowsze technologie, które umożliwiają produkowanie opon nawet do najszybszych samochodów sportowych. Natomiast technologia ContiSeal pozwala po przebiciu opony na dalsza jazdę bez utraty ciśnienia w oponach.

Opony z Otrokovic montowane są na pierwsze wyposażenie przez takich producentów jak m.in. BMW, Morgan, Mercedes-Benz, Bugatti, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Audi czy Tesla.

  • Barum, to marka opon popularna w całej Europie
    Barum, to marka opon popularna w całej Europie
  • Część tej dużej fabryki powstała juz w latach siedemdziesiątych XX wieku
    Część tej dużej fabryki powstała juz w latach siedemdziesiątych XX wieku
  • Worki z kauczukiem, który stanowi wazny komponent przy produkcji opon
    Worki z kauczukiem, który stanowi wazny komponent przy produkcji opon
  • Waznym elementem opon do ciężarówek jest kord, który powstaje ze stalowych nitek
    Waznym elementem opon do ciężarówek jest kord, który powstaje ze stalowych nitek
  • Formy do produkcji opon
    Formy do produkcji opon
  • Formy do tłoczenia opon
    Formy do tłoczenia opon
  • W temperaturze ok. 200 stopni Celsjusza rodzi się nowa opona
    W temperaturze ok. 200 stopni Celsjusza rodzi się nowa opona
  • Każda wyprodukowana opona przechodzi kontrolę jakości
    Każda wyprodukowana opona przechodzi kontrolę jakości
  • Do opon przeznaczonych do pojazdów osobowych stosuje się kordy tekstylne
    Do opon przeznaczonych do pojazdów osobowych stosuje się kordy tekstylne
  • Opony przygotowane do ekspedycji
    Opony przygotowane do ekspedycji

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *