Tym razem tematem numeru jest legendarny Stratopolonez. Pojazd innowacyjny, z niezwykłą genezą, a przy tym bardzo kontrowersyjny. Przez jednych uznawany za kolejne kultowe auto PRL-u, a przez innych jako totalne nieporozumienie.

Rzadko widywany. Mówi się nawet, że to hybryda. Nie dlatego, że używa dwóch rodzajów napędów, ale z powodu połączenia w jednym technicznym organizmie dwóch samochodów.  I to o zupełnie innym temperamencie!

Zaprojektowanej jako „maszynki do wygrywania rajdów” Lancii Stratos i nobliwego z zasady oraz charakteru „polskiego Volvo”, czyli wdrażanego wtedy do produkcji Poloneza. Co dzieje się obecnie ze Stratopolonezem? Jakie były jego losy? O tym przeczytacie w artykule Andrzeja Glajzera!

Fiat 520 jako wileńska taksówka, czyli nowy projekt kolekcjonera z Wilna. Już nie tylko prosta odbudowa auta, ale realizacja pewnej koncepcji.

Toyota Celica 2000 GT, BMW E24 M635 CSi – tych aut nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Trzeba je obejrzeć i dowiedzieć się, dlaczego do dziś nas fascynują. Ciekawą historię „beemki” opisuje Karol Kostrzewa, a Toyoty – Robert Markowski.

Czy można porównać klasyka z nowym klasykiem? Dlaczego nie? Mercedes AMG czy 500E? Wybór należy do Was!

Münch 2000, czyli jeden z najszybszych motocykli świata i Harley z płaskim silnikiem. Tak, tak, kompletna klęska słynnego HD. Jak do tego doszło, opisuje Piotr Kawałek.

Czy wiecie, co to jest ulatniak, wytworzak czy staufery? Jeśli nie, to zajrzyjcie do naszego poradnika automobilisty z 1914 roku. I wszystko jasne!

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA polecamy również cenne porady. Tym razem opisujemy jak sprawnie i bezpiecznie wymienić koło w young- czy oldtimerze oraz jak usprawnić legendarnego Junaka.

AUTOMOBILISTA 10/2017 (210) poleca:

  • Stratopolonez – dwa w jednym
  • Fiat 520 – projekt „Taksówka”
  • Münch 2000 – szesnasty Münch 2000
  • Harley Davidson Flat Twin – zaskoczenie i klapa
  • BMW E24 M635 CSi – siła „szóstki”
  • Toyota Celica – amerykański ninja
  • Pininfarina Cadillac Jacqueline – Italian job…
  • Mercedes AMG vs 500E – pojedynek?
  • Poprawiony Junak – modyfikujemy iskrownik
  • Wymieniamy koło – sprawnie i bezpiecznie
  • Podróż w starym stylu – wskazówki sprzed lat
  • Kolekcja Ursusa – co przetrwało?
  • Classic Moto Show Kraków 2017
  • VII Rajd Świętokrzyski – dla każdego
  • MOTOCLASSIC Wrocław – oldtimery w Topaczu
  • Forza Italia – włoskie górą!

01_Autom10_M

 Wersja limitowana – tylko dla Prenumeratorów

Okladka Automobilista B prenumer_m

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydanie miesięcznika AUTOMOBILISTA 10/2017 (210).

Zapraszamy do lektury!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *