Audi Traditionponownie sprowadza Auto Union Typ C w austriackie Alpy. W dniach 22 i 23 września 2017, podczas Großglockner Grand Prix,Hans Joachim Stuck poprowadzi replikę tego historycznego samochodu wyścigowego. W roku 1938, jego ojciec Hans Stuck jadąc modelem Auto Union Typ C przeznaczonym do wyścigów górskich, zdobył Wielką Nagrodę Górską.

Od roku 1936, Auto Union startujące w Grand Prix napędzał szesnastocylindrowy silnik. Sześć litrów pojemności i 520 KM umożliwiało osiągnięcie maksymalnejprędkości ponad 300 km/h. Samochód ten odnosił wiele sukcesów w popularnych wówczas wyścigach górskich. Spora w tym zasługa doskonałych kierowców. Hans Stuck, za kierownicą Auto Union Typ C, zwyciężył w wyścigu Großglockner 28 sierpnia 1938 roku. Pokonując odcinek długości 12,6 km z 92 zakrętami  i 14 nawrotami, wspiął się na wysokość 1258 metrów, ze średnią prędkością 74,67 km/h. Wiele kolejnych zwycięstw Hansa Stucka osiągniętych w wyścigach górskich w latach ’60 XX w., potwierdziło jego przydomek „król gór”.

Od roku 2012,naGroßglockner ponownie startują historyczne samochody wyścigowe. Stery zwycięskiego bolidu z rąk ojca Hansa Stucka przejął jego syn Hans-Joachim Stuck. Podczas zmagań na odcinku Grand Prix wyznaczonym w 1938 roku, będzie nosił oryginalne gogle i rękawiczki ojca. Jazda Auto Union Typ C jest dla Stucka czymś wyjątkowym. „Możliwość prowadzenia samochodu mojego ojca zawsze bardzo mnie wzrusza. Do tego jeszcze na Großglockner!” – mówi były kierowca fabryczny Audi i Formuły 1.

Podczas Großglockner Grand Prix, na gości oczekuje również inny samochód wyścigowy marki Auto Union z okresu międzywojennego. W padoku Audi Tradition,obok Auto Union Typ C z 1936 roku, pokazany będzie też Typ D Doppelkompressor z roku 1939. Jego 12-cylindrowy motor generował moc 485 KM z zaledwie trzech litrów pojemności skokowej i rozpędzał samochód do prędkości maksymalnej 330 km/h.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *