W Padwie odbywa się 34. edycja najważniejszej we Włoszech wystawy samochodów zabytkowych. Po raz pierwszy na Salonie w Padwie, FCA Heritage weźmie udział, wystawiając na jednym, okazałym stoisku cztery marki: Alfę Romeo, Fiata, Lancię i Abartha, z dwoma aktualnymi modelami i 5 samochodami zabytkowymi.

Stoisko to będzie stanowić dla publiczności podwójną okazją do podziwiania przeszłości i teraźniejszości. To najlepszy sposób, aby podkreślić niepowtarzalność legendarnych marek z projektantami, samochodami, wyścigami i silnikami, które naznaczyły postęp technologiczny oraz odbiły stały ślad w historii wydarzeń sportowych dwudziestego wieku.

Na tegorocznej edycji Salonu Zabytkowych Samochodów i Motocykli, pokazana zostanie galeria aut (Alfa Romeo 33.3 litra Le Mans, Fiat 525 SS, Lancia Aprilia), które zostały niedawno odrestaurowane przez wykwalifikowanych mechaników Działu FCA Heritage i przygotowane do udziału w największych, międzynarodowych wydarzeniach, jak Mille Miglia oraz Goodwood Festival of Speed.

Obok tych niezwykłych samochodów, ponownie wystawiony zostanie także w pełni sprawny, niezwykle rzadki, Fiat 124 Abarth Rally Gr. 4 w żółto-niebieskim kolorze Olio Fiat, który należy do prywatnej kolekcji i niedawno otrzymał Certyfikat autentyczności wydany przez techników Abarth Classiche, oraz Lancia Aprilia, ostatnio zakupiona przez Dział Heritage celem przywrócenia jej pierwotnej doskonałości.

Na stoisku można będzie poznać szczegóły usług certyfikowania i konserwatorskich, które FCA Heritage oferuje swoim miłośnikom i które dostępne są również na platformie internetowej pod adresem www.fcaheritage.com.

Portal ten ma być punktem odniesienia dla wszystkich zainteresowanych historią, wydarzeniami i inicjatywami z udziałem samochodów zabytkowych włoskich marek Grupy. Tutaj miłośnicy mają możliwość zapisania się do Newsletter FCA Heritage i dzięki temu mogą być zawsze na bieżąco z działalnością i usługami, które stopniowo są udostępniane dla poszczególnych marek Grupy. Właściciele zabytkowych samochodów Alfa Romeo, Fiat i Lancia będą z kolei mogli składać wnioski online o „Certyfikat pochodzenia” swojego samochodu, a właściciele zabytkowych samochodów Lancia i Abarth będą mogli wysyłać wnioski o „Certyfikat autentyczności” oraz usługi konserwatorskie oferowane przez Officine Classiche FCA Heritage.

Przy okazji salonu zostaną również zaprezentowane reprodukcje instrukcji obsługi niektórych najsłynniejszych modeli marek Fiata, Lancii i Alfy Romeo, które wkrótce można będzie zakupić na stronie internetowej.
Kolejną nowością będzie nowa seria olejów silnikowych Selenia Classic: gama olejów, która łączy nowoczesne technologie z miłością do samochodów zabytkowych oraz wzornictwem legendarnych puszek oleju Fiat i Selenia Alfa Romeo. Produkowane we współpracy z PETRONASEM, nowe oleje silnikowe Selenia Classic będą w sprzedaży od 2018 w Autoryzowanej Sieci Grupy FCA.

Wreszcie, do dyspozycji odwiedzających zostaną oddane dwa niezwykłe modele z aktualne produkcji: Alfa Romeo 4C Spider oraz nowy Abarth 124 spider, samochody zaprojektowane, aby zagwarantować doskonałe osiągi oraz maksymalną przyjemność jazdy.

Na stoisku Automobile Club d’Italia oraz ACI Storico – w tym roku poświęconym tematowi „Grand Prix Włoch – Monza Experience” – można będzie ponadto podziwiać niezwykle cenny egzemplarz Alfy Romeo 8C 2300 typ „Monza” (1931), pochodzący z Muzeum Alfy Romeo „Wehikuł czasu” w Arese k. Mediolanu.

Alfa Romeo 33.3 Le Mans (1970).
33.3 to ewolucja poprzedniej dwulitrowej wersji: wyposażona w 8-cylindrowy silnik „V” o pojemności 2998 cm3, z 4 zaworami i bezpośrednim wtryskiem, rozwijała moc 400 KM przy 8000 obr./min i miała sześciostopniową skrzynię biegów. Nadwozie wykonane było z aluminiowych i tytanowych paneli, a rozstaw osi pozostał praktycznie bez zmian w stosunku do 33.2. Maksymalna prędkość wynosiła 330 km/h, a największe sukcesy, do których należy zwycięstwo Vaccarella-Hezemansa w wyścigu Targa Florio, odniosła wersja z 1971 roku Ten prestiżowy samochód swoje miejsce znalazł w Muzeum Alfy Romeo w Arese i w tym roku powrócił na drogi, uczestnicząc w słynnej paradzie Goodwood Festival of Speed, jednej z najważniejszych międzynarodowych imprez poświęconej sportom motorowym.

Fiat 525 SS (1929).
Powstanie Fiata 525SS, szybkiego i luksusowego sportowego kabrioletu produkowanego w latach 1929- 1931 zawdzięczamy Mario Revelli di Beaumont oraz zręczności blacharzy z warsztatów Carrozzerie Speciali Fiat. Model wiele zaczerpnął od Fiata 525, przede wszystkim, jeśli chodzi o część mechaniczną z zawieszeniami ze sztywną osią oraz hydraulicznymi amortyzatorami.
Absolutną nowością był silnik, mocniejszy w porównaniu do wersji seryjnej, o pojemności 3739 cm3 oraz maksymalnej mocy prawie 90 KM, która pozwalała samochodowi osiągnąć prędkość 120 km/h. „SS” jest skrótem „Supercompresso” (super sprężony), odnoszącym się oczywiście do silnika. Model był produkowany w Lingotto od 1929 do 1931 roku i uzyskał wyróżnienia w wielu wyścigach, w tym w „Pucharze Alp” oraz „Pucharze delle Venezie”.
Po zakończeniu pracochłonnej renowacji mechanicznej, w tym roku model 525 SS wziął udział w 22. edycji Vernasca Silver Flag i został wystawiony poza konkursem w Konkursie Elegancji Samochodów, który odbył się w Parco del Valentino. Jeden z czterech istniejących jeszcze na świecie samochód zwykle wystawiany jest w Centro Storico Fiat w Turynie.

Lancia Aprilia (1937).
Zaprezentowana w 1936 roku Aprilia to duchowy testament Vincenzo Lancii, który zmarł niedługo przed wprowadzeniem modelu na rynek.  Auto było nowatorskie jak na sedany z tamtych czasów ze względu na nowoczesną karoserię, jak i nowe rozwiązania techniczne. Jego samonośne czterodrzwiowe nadwozie charakteryzowało się łagodnymi okrągłymi wykończeniami i opływową linią, która pozwoliła na rozpędzenie się do blisko 130 km/h przy niedużym zużyciu paliwa. Do tego rezultatu przyczyniał się też nowy silnik z czterema zaworami umieszczonymi w kształcie litery „V” oraz półkuliste komory spalania. Oprócz, tradycyjnych już dla Lancii niezależnych zawieszeń przednich z teleskopem w samochodzie zostały zastosowane niezależne zawiedzenia również na osi tylnej.

Wystawiany samochód, który wchodzi w skład kolekcji FCA Heritage został całkowicie odnowiony i przygotowany do udziału w 90. edycji historycznego Mille Miglia, określanego przez Enzo Ferrari, jako „najpiękniejsze wyścigi na świecie”.

Lancia Aprilia (1946).
W 1939 roku, dwa lata po prezentacji Aprilii i po wyprodukowaniu około 9000 egzemplarzy, Lancia wypuściła jej kolejną serię. Główne modernizacje dotyczyły silnika, który teraz przybrał kształt lekko zwężonej litery „V”, zwiększyła się pojemność jego z 1352 cm³ do 1486 cm³ i poprawiła elastyczność działania, czyli, ogólnie rzecz biorąc, poprawiła się cała mechanika, w tym układ hamowania.
Pomimo wzrostu masy, druga seria Aprilii mogła się pochwalić wyższym momentem na małych prędkościach, dzięki czemu była cichsza podczas jazdy i przyjemna w prowadzeniu. Z estetycznego punktu widzenia druga seria wyróżniała się delikatnie zakrzywioną kratownicą chłodnicy, w odróżnieniu od tej prostej, charakteryzującej samochody należące do pierwszej serii.
Samochód zasilił kolekcję FCA Heritage w październiku 2017, a w najbliższych miesiącach poddany zostanie pracom konserwatorskim, które mają przywrócić mu dawny blask.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *