To wyjątkowy egzemplarz i jedyny, który powstał w FSC. Po testach w Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej stał zupełnie zapomniany przez 20 lat.

Pojazd został wyprodukowany w 1991 roku i przekazany przez producenta na testy do Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku. Wszelkie próby przeszedł wzorowo i był gotowy do produkcji seryjnej. Jednak pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku, po przejęciu FSC STAR przez koncern MAN skreślono go z listy produkcyjnej.

Od tego momentu w idealnym stanie przestał w hali WITPiS. Trwało to aż 20 lat, by zainteresował się nim pasjonat motoryzacji Maciek Pawlus. Od września 2017 r. jest jego szczęśliwym właścicielem.

Star 1344 zbudowany został na całkowicie nowej ramie. W odróżnieniu od Stara 266 posiada szersze prototypowe mosty napędowe, wzmocniony turbodoładowany silnik, ogumienie 14.00-20 Continental Condor, pełne blokady mostów i dwustopniowy reduktor. Napęd można włączyć i wyłączyć podczas jazdy.

Według oficjalnych danych ma moc 180 KM, ale według specjalistów z WITPiS silnik ma 230 KM. Pojazd może bez przygotowania pokonywać przeszkody wodne o głębokości do 180 cm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *