Zakupienie Fiata 500 przez Modern Art Museum (MoMA) w Nowym Jorku umożliwiło  Fiatowi zdobycie jednej z nagród w ramach Corporate Art Awards 2017.


Dzięki tej inicjatywie, najpopularniejszy samochód-ikona w historii marki, która wprowadziła we Włoszech popularny samochód dla mas i została światowym ambasadorem swojego kraju oraz największym symbolem włoskiej kreatywności, stał się prawdziwym dziełem sztuki nowoczesnej o światowej sławie.

Zainicjowany w 2016 roku w celu lepszej rozpoznawalności i podniesienia renomy projektów łączących świat biznesu ze światem sztuki, prestiżowy konkurs Corporate Art Awards, jest organizowany we współpracy z LUISS Business School i przy wsparciu Italian Arts, Ministerstwa Dziedzictwa Narodowego i Turystyki, włoskiej organizacji pracodawców i przemysłowców Confidustria, stowarzyszenia włoskich bankowców ABI, włoskiego stowarzyszenia muzeów Museimpresa oraz Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Tegoroczna edycja, która zakończyła się w Rzymie ceremonią wręczenia nagród w Sali Spadolini w Collegio Romano, była powtórzeniem międzynarodowego sukcesu z 2016 roku, z przy udziale 80 firm pochodzących z 18 krajów.  To globalny wymiar, który doskonale odzwierciedla tożsamość samego Fiata 500: wystarczy pomyśleć, że ponad 80% sprzedaży dokonuje się poza granicami Włoch a samochód ten jest najlepiej sprzedającym się w swoim segmencie, będąc na pierwszym miejscu w dziewięciu krajach europejskich i na podium w siedmiu innych.

W czasie prywatnej audiencji u prezydenta Włoch Sergio Mattarelli, Olivier Francois, szef marki Fiat oraz dyrektor działu marketingu FCA powiedział: „Jesteśmy zaszczyceni tą prestiżową nagrodą. Jest to namacalny dowód, że Fiat 500 jest nie tylko wielkim dziełem przemysłu z 60-letnią historią, ale rzeczywistym symbolem włoskiej kreatywności, który zdobył sobie poczesne miejsce w masowej wyobraźni. Jego podróż trwa po dziś dzień, z coraz większym wigorem i świadomością pełnienia roli światowego ambasadora włoskiej doskonałości”.

Niezwykle cenne wyróżnienie Corporate Art Award 2017 jest już kolejną nagrodą dla nadzwyczajnego Fiata 500, i to po 60 latach od jego powstania. Włączenie modelu do stałej kolekcji MoMA, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, jest niezaprzeczalnym dowodem, że jest to samochód kultowy o światowym statusie, wyraz hołdu dla jego niepowtarzalnego stylu. Urocza „mordka” Fiata 500 z jego chromowanymi wąsami i okrągłymi światłami rozpoznawalna jest na całym świecie i inspirowała artystów z całego świata, którzy nawiązywali do niej w swoich pracach.

Model zakupiony przez MoMA to wersja 500F, najpopularniejsza 500 w historii, produkowana od 1965 do 1972 roku. Jeśli zsumujemy 500F z innymi wersjami (Sport, D, L i R) pierwszej generacji, to uzyskamy ponad 4 miliony samochodów wyprodukowanych w okresie od 1957 do 1975 roku. Jest to zatem samochód, który odniósł bezdyskusyjny sukces, a w 2007 doczekał się powstania nowej generacji: współczesna 500, tak jak jej znamienita poprzedniczka, od razu odniosła ogromny sukces i w ciągu 10 lat została zakupiona przez 2 miliony klientów oraz zdobyła imponującą pulę nagród, w tym tytuł Samochodu Roku oraz nagrodę Compasso d’Oro.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *