Małe auta terenowe z Rumunii znane są także w Polsce, gdzie także nie cieszyły się dobrą opinią. Jednak z powodzeniem sprawdzały się w służbach leśnych.

Model ARO 10 dołączył do oferty rumuńskiego producenta w 1979 roku i był mniejszym bratem ARO 24. Jego długość to 3594 mm, szerokość 1600 mm i wysokość 1740 mm.
Chociaż ARO nie miało wiele wspólnego z Dacią, to jednak obaj rumuńscy producenci realizowali wspólne cele w zdobywaniu zagranicznych rynków.  W Wielkiej Brytanii w latach 1984-1993 auto to oferowane było pod nazwą Dacia Duster 4×4 i kosztowało 4150 funtów. W innych krajach sprzedawano je pod nazwą Dacia 10, a we Francji jako ARO Trapeurs, we Włoszech – ARO Ischia.
Auto miało 14-calowe kola i prześwit tylko 225 mm, a to znacznie ograniczało jego terenowe możliwości. Mogło holować przyczepę o masie do 800 kg. Problemem okazała się duża niezawodność, w czym ARO/Dacia przegrywało z konkurencją jak m.in. Łada Niva.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *