Mini – kultowy, modny do dziś, zawsze na fali. Jeździła nim Królowa Elżbieta, jeździli Beatlesi, Steve McQueen, Clint Eastwood, Brigitte Bardot, Rowan Atkinson i Enzo Ferrari. W rajdach ścigał się nim Sobiesław Zasada.   Jeżdżąca cegła, orange box – tak też go przezywano. Czym oszałamia, czym zachwyca? Sprawdź na zdjęciach w najnowszym Automobiliście i może też Ciebie zaczaruje. Mini urzeka i nie pozostawia wyboru.

Simca 8 – popularna, niemodna, przestarzała. Czy na pewno? Była szybsza od Warszawy, zwinniejsza i na niej rozpoczął karierę w rajdach znany piosenkarz i dziennikarz Andrzej Dąbrowski.

Nie podoba Ci się Simca? To może Datsun 280Z – powstał by zdobyć Amerykę i powalczyć z Mustangiem i nawet z Porsche 911. Czu mu się to udało? Nie do końca, ale jako oldtimer dzisiaj wart jest zastanowienia.

Jesteście gotowi na coś wyjątkowego? Cord 810 jest unikalny, dostojny, monumentalny, majestatyczny. Jedyny taki w Polsce. To ten model jako jeden z ośmiu samochodów był prezentowany podczas nowojorskiej wystawy w 1951 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Errett Lobban Cord nie był tuzinkowym człowiekiem, jego auta też nie. Warto poznać jego historię by zrozumieć amerykańska (i nie tylko) motoryzację.

Bardziej przyziemny? Wartburg Tourist – co prawda żaden z niego turysta, ale ma sporo fanów i był świadkiem epoki przekształceń, która powoli zaciera się w pamięci.

Dla motocyklistów: Pegaz czyli wystarczy cytat… Nie można odmówić dowcipu komuś, kto nazwał ten powolny motorower imieniem mitycznego uskrzydlonego rumaka.

I prawdziwa rewolucja BMR R57 – klasyczny, nowoczesny, piękny. To jest esencja przedwojennych BMW.

Polecamy na świąteczne wieczory felieton Tomasza Osterloffa o MG – przewrotnie, pogodnie, złośliwie. Mała próbka: Poza rekordowym EX135 Goldi Gardnera i K3Magnette, wszystkie MG były sympatyczną kupą szmelcu, która nie chciała ani szybko jechać, ani hamować i stale się psuła. Właściciele kochali te auta kupione jakby w zestawie DIY– Zrób to Sam. Czy na pewno? Może tak, może nie, przeczytać trzeba!

To tylko wybrane tematy z najnowszego wydania miesięcznika AUTOMOBILISTA 1/2018 (213)

AUTOMOBILISTA 1/2018 (213) poleca:

  • Mini – w pierwszej dziesiątce samochodów stulecia
  • Simca 8 – popularny samochód z piękną historią
  • Pegaz – z pierwszej serii, nie tylko dla młodzieży
  • BMW R57 – świetna podramówka ze sportowym zacięciem
  • Datsun ZX 280 – konkurent Mustanga
  • Wartburg Tourist – do turystyki i do codziennej pracy
  • Motoryzacja w starej fotografii
  • Cord 810 – pierwszy w Polsce egzemplarz
  • Zlot w Kaliningradzie
  • Subaru – dochodzenie do perfekcji
  • Modernizacja sprzęgła
  • Ford Escort z polską historią
  • Czy warto kupić MGF? – felieton z odrobiną humoru
  • Uliczka Tradycji – po raz 10. w Radomiu
  • Piesi – zdyscyplinowani i niesforni
  • Rocznicowa kolekcja Ferrari
  • Retro Motor Show – rekordowa wystawa oldtimerów

Najnowsze wydanie miesięcznika AUTOMOBILISTA 1/2018 (213) w sprzedaży od 12 grudnia 2018 r.

okl01_2018_m

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *