Rok 2017 dla Mercedes-Benz był najlepszym rokiem w historii marki, która sprzedała 2 289 344 pojazdy (wzrost sprzedaży jednostkowej o 9,9%). Do takiego wzrostu w głównej mierze przyczyniły się Klasa E oraz SUV-y. Sukces w trzech kluczowych regionach – Europa, Azja-Pacyfik oraz NAFTA – doprowadził do zajęcia, drugi rok z rzędu, pierwszego miejsca w przemyśle motoryzacyjnym pod względem sprzedaży samochodów osobowych wśród marek premium.

Popyt na pojazdy marki Mercedes-Benz osiągnął w Europie poziom 955 301 sztuk, co daje wzrost o 6,4% w porównaniu do 2016 r. Największy wpływ na ten wynik miała sprzedaż Klasy E oraz pojazdów typu SUV. Polska odnotowała wzrost na niebywałym poziomie 42,4%. W regionie Azja-Pacyfik marka Mercedes-Benz dostarczyła do klientów 875 250 pojazdy, czyli o 19,2% więcej niż w 2016 r. Mercedes-Benz sprzedał w regionie NAFTA 400 320 pojazdy w 2017 r.

Klasa C w wersji nadwozia limuzyna oraz kombi była wolumenowym modelem dla marki Mercedes-Benz, pomimo czteroletniej obecności na rynku aktualnej generacji – ponad 415 000 sprzedanych sztuk w 2017 r.

Nowa Klasa E bije wszystkie dotychczasowe rekordy w swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży. Ponad 350 000 Mercedesów Klasy E w wersji nadwozia limuzyna oraz kombi zostało dostarczonych do klientów od stycznia do grudnia zeszłego roku.

Sprzedaż ponad 805 000 sztuk samochodów klasy SUV (+14%) wpłynęła w największym stopniu na sukces sprzedażowy marki Mercedes-Benz w zeszłym roku. Klasa V ustanowiła nowy rekord sprzedaży – ponad 58 000 sztuk sprzedanych w 2017 r. (+25,7%). Model ten jest najbardziej popularny wśród niemieckich klientów, podczas gdy największy wzrost sprzedaży został odnotowany w Chinach. Sprzedaż Klasy X z sukcesem ruszyła na wielu rynkach w listopadzie 2017 r. – ponad 1 900 sprzedanych sztuk.

50 lat po rozpoczęciu swojej działalności AMG osiągnęło po raz pierwszy w swojej historii sześciocyfrowy poziom sprzedaży (131 970 sztuk), co daje wzrost o 33% w porównaniu z rokiem 2016.

Po rekordowym roku 2016, rok 2017 był równie udany – ponad 135 000 klientów cieszyło się swoim smartem fortwo lub smartem forfour.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *