Wiele krajów miało ambicje, by ich przywódcy podczas oficjalnych defilad pokazywali się w pojazdach produkowanych przez rodzimy przemysł motoryzacyjny. Szczególnie dotyczyło to byłej NRD, gdzie robiono wszystko, by zaimponować i odciąć się od Zachodu

Reprezentacyjny Horch P 240 (później nazwę zmieniono na Sachsenring P 240) produkowany był w Zwickau. W latach 1956-1959 powstały 1382 egzemplarze.

Reprezentacyjna limuzyna miała 4735 mm długości, 1780 mm szerokości i 1600 mm wysokości, przy rozstawie osi 2800 mm. Dwukolorowe nadwozie przypominało do złudzenia ówczesne amerykańskie auta.
Do napędu zastosowano sześciocylindrowy rzędowy silnik OM6 o pojemności skokowej 2 407 cm i mocy 80 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 167 Nm przy 1500 obr./min. Auto o masie 1480 kg rozwijało prędkość maksymalną 140 km/h i zużywało średnio 12-14 l benzyny na 100 km.
Poza klasycznym sedanem powstała także wersja kombi i kabriolet, które pochodziły z VEB Karosserienwerk Halle.

W 1957 r. marka Horch w wyniku decyzji sądu przekazana została zachodnioniemieckiej spółce Auto-Union GmbH i od tego momentu nastąpiła zmiana na Sachsenring P 240.
Sachsenring P 240 przegrał rywalizację z m.in. czeską Tatrą 603, rosyjską GAZ-013 Czajką i powszechnie wykorzystywaną przez urzędników niższego szczebla GAZ-21 Wołgą.

  • 56_Horch_P240_Cabriolet_3_5a54d66f1d383
  • 69_Sachsenring_P240_Reprasentant_2_5a54d671686c9
  • DCF 1.0
    DCF 1.0
  • 57_Sachsenring_P240_Combi_5a54d670aefa9
  • 63_Sachsenring_P240_Cabrio_5a54d670eef15
  • 57_Sachsenring_P240_3_5a54d6708c8f7
  • 57_Sachsenring_P240_2_5a54d670628fd
  • 57_Sachsenring_P240_1_5a54d6703cf69
  • 56_Horch_Sachsenring_P240_3_5a54d6700972f
  • 56_Horch_P240_Cabriolet_2_5a54d66ecd3ed
  • 56_Horch_P240_Cabriolet_1_5a54d66ea2083

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *