Tym razem wielka gratka dla miłośników marki Mercedes-Benz, a także sąsiada zza miedzy – Porsche

Mijająca ostatnio 45. rocznica wprowadzenia do sprzedaży Mercedesa-Benz W116, który jako pierwszy w historii otrzymał oficjalne oznaczenie – klasa S, była pretekstem do wyjątkowego spotkania sześciu egzemplarzy tego modelu w pięknej, jeszcze jesiennej scenerii.

Legenda „dziewięćset jedenastki” ciągle żyje. Powstała w 1964 r. i po ponad 50 latach pojawiły się nowe, nieznane dotąd fakty. Z legendami tak już jest. Aby trwały, muszą być żywe!

Miłośnikom motocykli przypominamy WSK M06 B3. W czerwcu 1970 zakończono produkcję SHL M17 Gazeli. Wcześniej w 1965 stanęły WFM i SFM z produkowanym tam Junakiem. Pozostała tylko WSK Świdnik z lekkimi motocyklami i Romet z motorowerami.

Jak samodzielnie odrestaurowany został Peugeot 203?

Tym razem  o malowaniu silników. Każdy z nas, właścicieli pojazdów zabytkowych, zna określenie „syndrom otwartej maski”. Wiadomo, maska w górę i zaraz wianuszek ciekawskich i chętnych do komentowania sytuacji. Zapomnijmy o tym, żebyśmy mogli spokojnie coś sami zrobić w okolicach silnika. Zanim sięgniemy po narzędzia, znajdzie się przynajmniej kilku chętnych do pomocy.

WADERA Incar – To, że Fiat 126p był niezwykle popularny – wiadomo, to, że przetrwało sporo egzemplarzy – oczywiste. Znacznie mniej osób, nawet zainteresowanych motoryzacją, wie, że powstało całkiem sporo odmian i przeróbek Malucha. Pokazujemy je nie tylko jako ciekawostki z historii motoryzacji, ale i jako pewną propozycję dla właścicieli nadal jeżdżących 126p. Prezentowaliśmy już POP-a 2000, teraz czas na wersję, która zasługuje na szczególną uwagę, gdyż otrzymała oficjalną homologację. Stało się to w połowie lat 90., w trakcie wielkich zmian gospodarczych w Polsce i przy zbliżającym się końcu produkcji 126p w FSM.

Piszemy także o trudach Rajd Safari oraz o podróży po krajach Azji Wschodniej polskim motocyklem SHL M06 T.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 2/2018 (214) polecamy m.in.

  • Mercedes W116 – wybieramy najlepszą wersję
  • Porsche 911 (901 No.57) – legenda w powijakach
  • WSK M06 B3 – 7,5 konia wystarczy?
  • Cleveland – ślimacznica w niełasce
  • Peugeot 203 – remont na własną rękę
  • Cadillac Fleetwood Eldorado – ożywia wyobraźnię
  • Citroën C3 Aircross – crossover dla indywidualistów
  • Malowanie silników – autentyzm przede wszystkim
  • Wadera – Incar – jeszcze jedna wersja 126p
  • Honda 1300 – o krok od przepaści
  • East African Safari Classic Rally – klasykiem po bezdrożach
  • SHL-ką na Wschód – wyprawa na stepy Kirgistanu
  • Mistrzowie sezonu 2017 – puchary wręczone

Okl_2_2018 (214)d

Najnowszy AUTOMOBILISTA 2/2018 (214) w sprzedaży od 16 stycznia 2018 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *