43. edycja Salonu Rétromobile odbędzie się 7-11 lutego 2018 r. w Paris Expo Porte de Versailles. PEUGEOT oddaje między innymi hołd serii 5 wystawiając Type 5 i PEUGEOT 504, który w tym roku świętuje swoje 50 urodziny. Fani będą mogli również podziwiać model PEUGEOT 203, który obchodzi swoje 70-lecie.

Natomiast muzeum PEUGEOT świętuje 30-lecie istnienia i z tej okazji zaprezentuje modele PEUGEOT 203, PEUGEOT 404 Cabriolet, PEUGEOT 205 GTi oraz samochód koncepcyjny PEUGEOT Exalt.

Przez pięć dni, 120 000 gości i entuzjastów będzie miało okazję zobaczyć samochody wybrane przez stowarzyszenie l′Aventure PEUGEOT do tegorocznej edycji salonu:

Type 5 to jeden z najstarszych modeli produkowanych przez firmę PEUGEOT. Został on wyprodukowany w latach 1893-1894 w 14 egzemplarzach. PEUGEOT jest najstarszym nadal funkcjonującym producentem wśród światowych pionierów motoryzacyjnej przygody – swoje pierwsze samochody marka wprowadziła na rynek w 1891 r.
PEUGEOT 504 prezentowany przy wsparciu stowarzyszenia Amicale 504, obchodzi w tym roku 50-lecie istnienia. Był produkowany aż do pierwszych lat XXI wieku. Produkcja osiągnęła prawie 3 700 000 egzemplarzy, a jego doskonałe zachowanie na drodze sprawiło, że marka z lwem na masce stała się synonimem przyjemności z jazdy. Był wybrany samochodem 1969 roku i zyskał uznanie na wszystkich kontynentach.
Model wystawiany na stoisku PEUGEOT na Salonie Rétromobile został zgłoszony przez PEUGEOT do udziału w tegorocznej edycji wyścigu Tour Auto. Samochód otrzymał nową karoserię, którą zaprojektowały zespoły PEUGEOT Style, a za kierownicą zasiądzie Jean-Pierre Nicolas.

PEUGEOT 203 należy do prywatnej kolekcji stowarzyszenia „Miłośnicy PEUGEOT 203 i 403″ i jest symbolem odrodzenia się marki po drugiej wojnie światowej. Został zaprezentowany po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1948 roku i w tym roku obchodzi swoje 70. urodziny.

Muzeum PEUGEOT w Sochaux zostało otwarte 4 lipca 1988 r. przez Pierre′a Peugeot i świętuje swoje 30. urodziny. Muzeum l′Aventure Peugeot przedstawia ponad 200 lat historii przemysłu, który narodził się w Montbéliard, a następnie rozprzestrzenił się na cały świat. Celem muzeum jest ochrona, rozwój, zarządzanie i promocja dziedzictwa marki z lwem w herbie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *