Dwa samochody, te same modele, ten sam okres, ta sama specyfikacja, oba po renowacji, a ceny zupełnie inne! Chcesz wiedzieć jak obiektywnie można wycenić oldtimera? Koniecznie przeczytaj o wycenie aut zabytkowych. Sprawdzony sposób, chociaż autor zaznacza, że oczywiście jest sporo wyjątków. Na razie nic lepszego nie wymyślono.

Wszystko o systemie not, jaką notę mają elementy auta w jakim stanie i co z tego wynika. Bardzo ważne: rzeczoznawca nie ocenia oryginalności pojazdu, a tylko jego stan. Specjalnie dla nas wyceny dokonał doświadczony rzeczoznawca Janusz Peszak na przykładzie Mercedesa W201 190E Sportline.

Przyjmując encyklopedyczną definicję terminu Hot Hatch jako usportowionej wersji kompaktowego samochodu z nadwoziem typu hatchback, Golf GTI wcale nie był pierwszym Hot Hatchem w historii. Przed nim były już Autobianchi A112, Simca 1100 TI czy Renault 5 Alpine. Co więc sprawiło, że to właśnie Golf GTI dziś przedstawiany jest jako protoplasta sportowych kompaktów, a jego pierwsze generacje cieszą się coraz większą popularnością? Seria I i II – podobieństwa, różnice, sukcesy i porażki, a wszystko w pełnym ciekawostek artykule Karola Wiechczyńskiego. Nawet jeśli nie kochasz Golfów, to przeczytaj – pasjonująca historia.

Do tego małe Suzuki, czyli Sushi à la Giugiaro, Packard LaSalle 1939, o którym Michał Kij napisał: „Rocznik 1939 jest jednym z „kanonicznych” i wyjątkowo frapujących. Jako ostatni ma stricte przedwojenny powab. I ma pierwiastek wielkich dzieł, utrwalacz, dzięki któremu nawet jako zardzewiała, „zmumifikowana” skorupa wrośnięta w prerię nadal jest sobą. Nie tanim Cadillakiem, ale LaSallem.”

Motocykle, to Jawa Mustang i Zündapp K500 z pasjonującymi uwagami na temat niemieckich motocykli cywilnych i wojskowych.

Opowieść o cudownym odnalezieniu Warszawy 210 – to jeden z ciekawych epizodów polskiej historii motoryzacji. Wyprawa Junakami na Kubę – to sugestia dla wielbicieli podróży klasykami.

Czy wiecie, że ABS ma znacznie więcej niż 40 lat? I jak poradzić sobie z regulacją zaworów – dla tych co, nie tylko lubią jeździć, ale i podłubać przy swoich oldtimerach.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 3/2018 (215) polecamy m.in.

  • Wycena klasyka – na przykładzie Mercedesa W201
  • Golf GTI seria I vs seria II – który lepszy?
  • Jawa Mustang – marzenie dzisiejszych czterdziestolatków
  • Zündapp K500 – wojskowy czy cywilny?
  • Małe Suzuki – Kei-car w Europie
  • LaSalle rocznik 1939 – klasa sama dla siebie
  • Mazda MX5 – ciągle burzy krew w żyłach
  • Regulujemy zawory
  • ABS – stare czy nowe rozwiązanie?
  • Odnalezienie Warszawy 210 – historia sprzed 20 lat
  • Junakami na Kubę? – czemu nie!
  • Targi w Norymberdze – ciekawe miejsce

2018 (215)_OkN_d

Najnowszy AUTOMOBILISTA w sprzedaży od 20 lutego 2018 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *