Nokian Tyres świętuje swoje 120-lecie działalności w charakterze pioniera z branży oponiarskiej. Innowacyjne produkty, zaufana marka oraz głębokie zaangażowanie w obsługę klientów sprawiły, że ten producent opon z dalekiej Północy zyskał na rynku silną pozycję.

W ciągu 120 lat spółka rozrosła się do poziomu światowej klasy przedsiębiorstwa, które sięga wzrokiem w przyszłość. Firma odświeżyła swój wizerunek i jest gotowa wykorzystać szanse, jakie daje zmieniający się świat.

– Jesteśmy dumni z naszych korzeni i bogatego dziedzictwa uwzględniającego pionierskie podejście do nowych technologii, wysoką jakość oraz ducha Hakapelitów.Ze względu na to, że jesteśmy ekspertami od zmieniających się warunków na drodze, już od wielu dziesięcioleci promujemy i wspieramy bezpieczny transport.To daje nam dobre podstawy do tego, by stworzyć jeszcze wspanialszą historię sukcesu wspólnie z naszymi pracownikami, klientami i partnerami – mówi HilleKorhonen, prezes i dyrektor generalny NokianTyres.

Przebieg rozwoju NokianTyres to niesamowicie opowiedziana historia fińskiego przemysłu gumowego. Firma założona w 1898 roku pod nazwą SuomenGummitehdasOsakeyhtiö produkowała kalosze, uszczelki gumowe, wiele różnych rodzajów węży, pałki policyjne, a potem także opony rowerowe. Produkcja opon samochodowych ruszyła w pierwszych latach XX wieku ze względu na wzrastającą liczbę samochodów.

Pierwszy prawdziwy przełom w branży oponiarskiej z udziałem NokianTyres nastąpił 1934 roku. To właśnie wtedy firma opracowała pierwszą na świecie oponę zimową, ochrzczoną mianem „Kelirengas”.Dwa lata później wyprodukowała pierwszą oponę zimową Hakkapeliitta, której narodziny otworzyły drzwi rozwojowi i pozwoliły spółce wkroczyć na rynek międzynarodowy. NokianHakkapeliitta od ponad 80 lat jest wiodącą marką wśród opon zimowych.

Obecnie NokianTyres stanowi najbardziej rentowne przedsiębiorstwo w swojej branży. Zatrudnia 4600 specjalistów na całym świecie, a jego sprzedaż osiąga wartość blisko 1,6 miliarda euro.Produkty spółki są sprzedawane już niemal w 60 krajach.Megatrendy w postaci nowych form mobilności, cyfryzacji i zmiany klimatu rzucają temu przemysłowi wyzwanie, ale też oferują nowe, ciekawe możliwości rozwoju.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *