W niedzielę 11 marca 2018 r., zakończył się „Rajd Pandy 2018″, niezwykle interesujące cykliczne zawody, w których startują modele Pandy, wyprodukowane przed 2003 rokiem, w wersjach 4×2 i 4×4.

Rajd wyruszył 3 marca z Madrytu, by po zmierzeniu się z marokańską pustynią, dotrzeć 10 marca do Marrakeszu. W sumie pokonano trasę ponad 3000 kilometrów biegnącą przez słoneczne miasteczka i piaszczyste tory wyścigowe, przedzierając się przez niedostępne miejsca, które wystawiłyby na ciężką próbę nawet dużo większe samochody terenowe.

Stając się już klasyczną rundą w ramach rajdów terenowych – kategorii, do której należy legendarny Dakar – pomimo swojego amatorskiego charakteru, „Rajd Pandy” odbywa się po raz dziesiąty i uczestniczy w niej rekordowa liczba 400 zabytkowych Pand, pochodzących z czterech stron świata: od Argentyny po Kambodżę, od Pensylwanii po Włochy.

Startująca w Madrycie, kolorowa karawana samochodów najpierw skierowała się w stronę wybrzeża, a dokładnie do portu Motril, a później, po krótkiej podróży promem, dotarła do jeziora Mohamed V (4 marca). Stąd wyprawa ruszyła w stronę piaszczystych torów wyścigowych, pustynnych terenów i widoków na bezkresnym horyzoncie, zahaczając o Bni Tadjide (5 marca), Errachidię (6 marca), Merzougę (8 marca) i Tansikht (9 marca). Ostatni etap, 10 marca, zakończyła meta w słynnym Marrakeszu.

Była to cudowna podróż, która od dziesięciu lat jest doskonałą mieszanką wielkiej przygody, pięknej natury i nieskażonego krajobrazu – wszystko na pokładzie samochodu-ikony motoryzacji, którego łączna produkcja przekroczyła 7,5 milionów egzemplarzy produkowanych od 1980 aż do teraz, i, która nadal zaskakuje swoją solidnością, dynamiką i funkcjonalnością.

Wraz z 400 zabytkowymi Pandami biorącymi udział w zawodach znajduje się nowy Fiat Panda Cross 4×4. Jest to symboliczne „przekazanie pałeczki” pomiędzy przeszłością a teraźniejszością tego modelu, który od 15 lat jest jednym z bestsellerowych samochodów w swojej kategorii w Europie. Panda – niekwestionowana królowa europejskich metropolii jeszcze raz udowodniła, że swobodnie odnajduje się również wśród pustynnych wydm.

Należy przypomnieć, że sukces „Rajdu Pandy 2018″ jest jednym z licznych  rekordów. Oprócz tego, że był to pierwszy samochód miejski z napędem 4×4 (1983), Panda była również pierwszym autem w swoim segmencie, który w 2004 roku mógł pochwalić się zdobytym tytułem „Samochodu Roku ” i pierwszym samochodem miejskim, który dotarł na wysokość 5200 metrów położoną u stóp Mount Everest. Długa seria zwycięstw nie została również przerwana w 2006 roku, kiedy to Fiat Panda był pierwszym samochodem miejskim z zasilaniem na metan, produkowanym na szeroką skalę. Ponadto, Panda oferuje dwa rodzaje silników (benzyna, olej napędowy), trzy wersje wyposażenia (Urban Look, City Cross i 4×4) i dwa układy napędowe (na przód i 4×4).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *