Nowa ekspozycja  w Ingolstadt, ukazuje moment, w którym marka Audi weszła na stałe do segmentu aut klasy wyższej. Tym momentem, bardzo znaczącym w historii koncernu AUDI AG, była premiera modelu Audi 100.

Podczas wystawy, która potrwa od 28 marca do 24 czerwca 2018, zwiedzający będą mieli okazję zobaczyć piętnaście wariantów Audi 100, którego pierwszy pokaz przeprowadzono pięćdziesiąt lat temu.

Audi 100 pięć razy zdobywało nagrodę „Złota Kierownica”, dwa razy zostało „Samochodem Roku – Car of the Year”, a jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych obwołało je „Światowym Samochodem Roku – World Car of the Year”. Sprzedano 3,2 miliona egzemplarzy tego auta, co świadczy o jego niewątpliwym sukcesie. Historia, która rozegrała się jeszcze przed premierą Audi 100 w roku 1968 była bardzo burzliwa, ponieważ prace rozwojowe modelu zapoczątkowane były w największej tajemnicy.

W połowie lat ’60 XXw., po przejęciu Auto Union GmbH przez Volkswagen AG, nowy właściciel nakazał przerwanie prac nad nowymi modelami. Wytyczne, by zajmować się tylko modelami już istniejącymi, zostały zignorowane przez ówczesnego dyrektora technicznego Auto Union GmbH Ludwiga Krausa. W roku 1965, Kraus wpadł na pomysł poszerzenia gamy pojazdów oferowanych pod wskrzeszoną marką Audi. Uważał, że w momencie, gdy w fabryce w Ingolstadt rozpoczęto już produkcję Volkswagena Garbusa,jedynym sposobem na zachowanie niezależności Auto Union GmbH jest wdrożenie do produkcji auta klasy wyższej. Dyrektor Kraus, nie informując centrali Volkswagena, opracował, a następnie szerzej przedstawił koncepcję takiego pojazdu. Dopiero później otrzymał z Wolfsburga zgodę na wdrożenie go do produkcji. Bardzo szybko możliwości produkcyjne zakładu w Ingolstadt osiągnęły swe maksimum, więc Auto Union w roku 1970 postanowiło o przeniesieniu wytwarzania Audi 100 do fabryki w Neckarsulm. Firma sprzedała ogółem ponad 800 tysięcy egzemplarzy pierwszej generacji modelu.

Samochód pierwszej generacji oraz czternaście innych wersji różnych generacji są eksponatami wystawy „Od 0 do 100”. Znaleźć można wśród nich: Audi 100 Cabrio z roku 1969, elektryczne Audi 100 C1 z roku 1976 oraz studyjne, koncepcyjne Audi z 1981. To ostatnie rzuca nieco światła na wcześniej mało znane fakty z życia modelu i ukazuje jego przełomową stylistykę oraz wiele technicznych innowacji. Wśród najbardziej znanych i spektakularnych rozwiązań Audi 100 znajdziemy m.in. najlepszy w owym czasie na świecie współczynnik oporów aerodynamicznych, pierwsze w pełni ocynkowane nadwozie i układ napędu na cztery koła quattro.

Na ekspozycji stanie również Audi Duo, posiadające nie tylko 136-konny, pięciocylindrowy silnik spalinowy, ale również silnik elektryczny, co czyni z niego pierwszy hybrydowy samochód marki Audi. Cztery pierścienie zaprezentowały ten bazujący na modelu Audi 100 pojazd koncepcyjny podczas Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie w roku 1990. Sukces Audi 100 od roku 1995 kontynuowany jest przez model A6. Audi A6 2.8 quattro pierwszej generacji również znajdzie się wśród eksponatów wystawy „Od 0 do 100”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *