Tematem numeru jest Mercedes-Benz W113 Pagoda, który stał się jednym z najmodniejszych modeli niemieckiej marki. Michał Ungurian, który jeździ tymi samochodami od wielu lat, pokazuje nam je z innej perspektywy – jak wybierać model, z jakimi kosztami się liczyć, w co warto zainwestować. Do tego sporo mało znanych ciekawostek i wiele pięknych zdjęć w scenerii okolic Stadionu Narodowego.

Less is more – to maksyma projektantów, według której samochód jest tym lepszy i tym lepiej spełnia swoją funkcję, im ma mniej zbędnych elementów. Fiat Panda I jest najlepszym przykładem zastosowania w praktyce tej filozofii – oferował dokładnie wszystko, czego klienci wymagali od tego typu auta i nic ponadto. Warto wiedzieć, że legenda mistrza Giorgetto Giugiaro to nie tylko Maserati Ghibli, Iso Grifo czy Alfa Romeo Giulii GT, ale też VW Golf I, Seat Ibizy czy wspomniana pierwsza generacja Fiata Panda.

BMW 315/1 to jeden z najbardziej urokliwych roadsterów z Monachium. Historię polskich egzemplarzy przedstawia Jerzy Kossowski. Na pewno są cztery, ale może pokazał się i piąty…

Dla fanów młodszych klasyków znany przed laty rajdowiec Robert Herba opowiada o swoim ulubionym Lancerze Evo, a dla wielbicieli amerykańskiej (i nie tylko) motoryzacji Michał Kij opisuje Forda Thunderbirda.

Kawasaki Z1300 to największy pojemnościowo motocykl tamtych czasów i bardzo przemyślana konstrukcja. Wojciech Szczepański, właściciel mówi: Początkowo, z powodu masy, robi wrażenie parowozu, ale jak rusza, jest jak luxtorpeda. Warto zobaczyć te 6 rur wydechowych i potężny silnik.

Dla równowagi: marzenie młodych ludzi końca lat.80. XX wieku i ofiara przełomu 1989 r., czyli Simson SR50 – według Tomasza Orlika nie gorszy, a nawet lepszy od Vespy.

Od niedawna na naszym rynku pojawiła się możliwość oklejania samochodów – czy i kiedy stanowi to alternatywę dla lakierowania w wypadku oldtimerów i klasyków? Andrzej Glajzer analizuje wszystkie aspekty tej technologii.
W 100-lecie niepodległości Polski prezentujemy pierwszy seryjnie produkowany samochód w II RP – kręta historia Ursusa.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 4/2018 (216) polecamy m.in.

  • MB Pagoda – 55 lat radości z jazdy
  • Fiat Panda I – funkcjonalność i nic ponad to
  • Kawasaki Z1300 – potwór na miarę swoich czasów
  • Simson SR50 Stadt Roller – skuter – marzenie końca lat 80. XX wieku
  • Lancer Evo V – Robert Herba o najlepszej wersji Lancera
  • BMW 315/1 – polskie egzemplarze: cztery czy może pięć?
  • Ford Thunderbird – dobre wrażenie najważniejsze!
  • Skoda 130RS – jak zbudować sobie rajdówkę?
  • Malować czy oklejać? – dylematy właścicieli oldtimerów
  • URSUS A – pierwszy seryjny w II RP
  • Rally Monte Carlo Classique 2018 – z Paisley do Monte
  • Z wizytą w Zagato – wyjątkowe auta w wyjątkowej firmie

Najnowszy AUTOMOBILISTA w sprzedaży od 20 marca 2018 r.

Ok+éadka 4 2018 (216)_M

oraz wersja dla prenumeratorów

Ok+éadka 4 2018 (216)pren_M

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *