Tym razem rozpoczynamy od pojazdów pływających. Przerobienie zwykłego samochodu na motorówkę nie jest takie proste. Przekonał się o tym prowadzący jeden z odcinków magazynu „Top Gear” uszczelniając nadwozia trzech różnych samochodów, z których jeden zatonął, drugim nie dało się sterować i tylko trzeci dopłynął do drugiego brzegu. W najnowszym numerze prezentujemy różne pojazdy pływające.

Dlaczego lubimy BMW E6? Jak się okazuje, to auto jest ładniejsze na zewnątrz niż w środku. Prezentowany w Automobiliście egzemplarz BMW 3.0 CS, jest modelem, który w największym stopniu emanuje ponadczasową elegencją. Jego tajemnice odkrywa Mateusz Stworzewicz.

Czy Junak M14 miał szansę? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Jerzy Kossowski. Natomiast Piotr Kawałek przypomina historię coraz rzadszego motocykla MZ BK350.

Miłośników francuskiej marki Citroen zapewne zainteresuje opisana przez Andrzeja Glajzera historia najtańszego samochodu, który miał zmotoryzować francuską wieś. Dowiemy się jak powstał legendarny Citroen 2CV. Co prawda samochód był brzydki, ale i tak w porównaniu z przedwojennym pierwowzorem zyskał wiele cech „normalnego” auta osobowego.

Amerykańska motoryzacja reprezentowana jest tym razem przez Cadillaca De Ville z 1963 roku. Z artykułu Michała Kija dowiemy się, że niemal wszystkie samochody amerykańskie produkowane od 1963 roku miały układ odpowietrzania skrzyni korbowej, zapobiegający przedostawaniu się z niej zanieczyszczeń do atmosfery. Najwcześniej, bo już w 1961 roku zaczęła wymagać jego stosowania Kalifornia.

Czterdzieści lat temu debiutował Polonez. Chociaż już wielokrotnie o nim pisaliśmy, to wciąż odkrywamy nieznane fakty. Jednym z takich jest projekt 125 Polonia.

Opisujemy także wspomnienia Janusza Peszaka, który swoim zabytkowym Mercedesem 170V, 32 lata temu uczestniczył w słynnej imprezie Alpenfahrt.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 5/2018 (217) polecamy m.in.

  • Samochody pływające – podwójna przyjemność na lato
  • BMW E9 – uroda, która łączy pokolenia
  • Junak M14 – co znaleźliśmy w dokumentach
  • MZ BK 350 – za co go lubimy?
  • Citroën 2CV – miał być dla wsi, a był dla miasta
  • Cadillac De Ville – nowatorski i solidny i przed kryzysem paliwowym
  • Rolls-Royce Ghost LWB – współczesna wersja brytyjskiej (?) legendy
  • 125 Polonia – długa droga modernizacji PF125p z finałem sprzed 40 lat
  • Mercedes 170 V – 32 lata temu ma alpejskich drogach
  • 30 lat Techno-Classiki Essen
  • Konkurencja w Stuttgarcie?
  • 40 lat Technoramy Ulm
  • Kalendarium imprez

Ok+éadka 5 2018 (217)_D

Wersja limitowana dla prenumeratorów

Ok+éadka 5 2018 (217)pren_D

Nowy AUTOMOBILISTA 5/2018 (217) w sprzedaży od 17 kwietnia 2018 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *