Mille Miglia jest od ponad 90 lat najwyższą formą zamiłowania do „czterech kółek”. Wyścig został zapoczątkowany w 1927 roku w ze startem i metą w Brescii, przejazdem do Rzymu i powrotem wzdłuż Półwyspu Apenińskiego, pokonaniem w sumie 1600 km, co równoważne jest właśnie tysiącu mil („mille miglia”).

Jest to rekordowa edycja: uczestniczy w niej 440 załóg, ponad dziesięć w „Kategorii wojskowej”, łącznie 900 osób pochodzących z 36 różnych krajów ze wszystkich kontynentów. 450 pojazdów startujących w Mille Miglia 2018 należy do 72 różnych marek, a Alfa Romeo reprezentowana jest przez liczną grupę 47 zgłoszonych samochodów, w tym prywatnych.

W 1928 roku, podczas drugiej edycji, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej, doprowadzając wszystkie osiem samochodów do mety.

By uczcić 90. rocznicę pierwszego z długiej serii sukcesów, powstał projekt „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”, który pozwala przypomnieć najważniejsze momenty niezwykłej historii przez pryzmat dziewięćdziesięciu ujęć najbardziej symbolicznych miejsc.

To miejsca i epizody, które naznaczyły długą historię Alfy Romeo w najsławniejszych wyścigach samochodowych na świecie, dzięki którym pasja przenoszona jest z legendarnych modeli na te z aktualnej produkcji.

Fani mogą z bliska podziwiać startujące w wyścigach samochody zabytkowe, a w Brescii oczy wszystkich skierowane są na zachwycającą Alfę Romeo 6C 1500 Super Sport z 1928 roku, której karoseria została wyprodukowana w „Stabilimenti Farina”, a która świętuje 90. rocznicę pamiętnego zwycięstwa w Mille Miglia w 1928 roku. Auto wystartuje z numerem 30., takim samym, jaki widniał na zwycięskim samochodzie prowadzonym przez Giuseppe Campariego i Giulio Ramponiego.

Z aplauzem i zachwytem spotkała się również legendarna 6C 1750 Gran Sport, która triumfowała w 1930 roku z Tazio Nuvolarim i Giovannim Battistą Guidottim za kierownicą, a która wystartowała z numerem 31. Na trasie będzie sposobność, by powrócić do słynnego epizodu „wyprzedzania z wyłączonymi światłami” i rekordu średniej prędkości. A dalej, 1900 Sport Spider z 1954 roku, niezwykle rzadki wyścigowy spider oraz eleganckie coupé 1900 Super Sprint z 1956 roku. Po kontrolach są gotowe do odpalenia silników i zaprezentowania się na tle najbardziej malowniczych miejsc Włoch.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *