Chcecie kupić sobie fajne klasyczne coupé i nie wydać fortuny? Nasze propozycje to Opel GT lub Capri 2 serii. Nieskomplikowane, dość łatwe w eksploatacji, na pewno zwracające uwagę, ale nieonieśmielające. Czy stanowiły europejskie alternatywy dla Mustanga i Corvette?

Jak napisał autor: „nie można liczyć na niepodrabialny bulgot silnika V8, ale Opel i Ford – choćby z racji wieku i niepowtarzalności – również gwarantują przyciąganie spojrzeń i pytania entuzjastów na każdym postoju, a przy tym nie są, z braku lepszego określenia, tak oklepane jak pierwowzory zza Atlantyku. Choć tak naprawdę nigdy nie można źle trafić, kiedy kupuje się sportowy samochód sprzed pół wieku…” Święta prawda!

Mercedes 230 – Kabrio A? Kabrio B? A może C lub D? Jerzy Kossowski podejmuje próbę uporządkowania klasyfikacji kabrioletów Mercedesa, a przy okazji prezentuje bardzo elegancki kabriolet MB.

Pamiętacie jeszcze Daihatsu Charade? Toż to było auto niczym symbol zamożności właściciela. Pełen szpan na socjalistycznej drodze. Jest wiele ciekawych faktów o tym aucie, które mało kto zna: np. na początku lat 80. jednolitrowe Charady były najmniejszymi na świecie wielkoseryjnymi modelami dysponującymi jednostkami wysokoprężnymi.

Jak w każdym numerze „amerykan” czyli Buick Special i motocykle, w tym pierwsza część artykułu guru SHL 98 (czyli 3KM) Anatola Olaka o restauracji pierwszego polskiego wielkoseryjnego motocykla.

Po raz pierwszy od dawna, na prośbę Czytelników – militaria – UAZ 452 – produkowany do dziś, a już 60-letni wojskowy pojazd.

Macie problem z kołami szprychowymi? Podejrzewacie, że to potężny wydatek? Rafał Dmowski jasno, precyzyjnie i fachowo podaje przepis na zaplatanie i centrowanie kół szprychowych. Może warto spróbować?

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 7/2018 (219) polecamy m.in.

    • Opel Gt vs. Ford Capri – Corvette i Mustang w rozmiarze europejskim
    • Mercedes 230 W143 – klasyka i solidność
    • SHL 3KM – pierwszy polski wielkoseryjny motocykl
    • BMW R25/2 – dla Niemców „eintopf” czyli danie jednogarnkowe
    • Buick Special ’52 – 200 kilogramów chromu
    • Matra Simca Bagheera – ciekawostka nie tylko techniczna
    • Współczesne Porsche na torze
    • Tajemnice szprychowych kół – zaplatanie i centrowanie
    • Daihatsu Charade – z Pewexem w tle
    • Classic Polish Society – spotkanie na Wyspach
    • Uaz 452 – to rekord – 60 lat na rynku!
    • Classica Mierzęcin – trzecia edycja festiwalu elegancji
    • Oldtimery w Ptak Warsaw Expo

Okladka wybrana 7/2018.indd

AUTOMOBILISTA 7/2018 (219) dla prenumeratorów

aut pre

To wszystko w najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 7/2018 (219)

Polecamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *