Zakład Mercedes-Benz w Mannheim oraz spółka Detroit Diesel Corporation zależna od Daimler Trucks NorthAmerica (DTNA) wspólnie osiągnęły szczególny kamień milowy w ramach sieci Global Powertrain. Obie placówki produkcyjne wytworzyły w sumie 1 000 000 silników heavy duty, podkreślając tym samym sukces strategii jednolitej platformy dla układu napędowego Daimler Trucks.

Dumna załoga zakładu produkcji silników w Mannheim towarzyszyła zjazdowi z taśmy produkcyjnej milionowego egzemplarza sześciocylindrowego silnika rzędowego, montowanego w ciężkich pojazdach użytkowych.

Już od ponad dziesięciu lat Daimler Trucks stawia na jednolitą platformę dla układu napędowego ciężkich samochodów ciężarowych. Obejmuje ona zasadniczo silnik, osie oraz skrzynię biegów. Generacja silników, w której ustandaryzowano produkcję i ważne elementy konstrukcyjne, jest jednocześnie zaprojektowana tak, aby przy zastosowaniu jednakowej technologii zarówno w USA, Europie, jak i w Japonii silniki te mogły być elastycznie i dokładnie dostosowywane do wymagań poszczególnych klientów oraz rynków.

Po około trzech latach w ścisłej współpracy z amerykańskimi kolegami uruchomiono produkcję sześciocylindrowych silników rzędowych również w niemieckim zakładzie w Mannheim. Tutaj agregat w ciągu sześciu dni przechodzi przez wszystkie etapy procesu produkcyjnego – począwszy od odlewni poprzez obróbkę skrawaniem, a skończywszy na montażu.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy to prawdziwy multitalent: wyróżnia się nie tylko maksymalną wydajnością przy minimalnej emisji substancji szkodliwych oraz imponującymi osiągami, ale również tym, że dzięki pojemności skokowej w zakresie od 10,7 l do 15,6 l oraz mocy w zakresie od 240 kW do 480 kW spełnia praktycznie wszelkie oczekiwania klientów. Wszystkie napędy heavy duty podlegają procesowi stałej modernizacji, która dokonuje się praktycznie od momentu rozpoczęcia produkcji. Proces ten obejmuje również nowe lekkobieżne oleje silnikowe, zmodernizowane skrzynie biegów oraz ponownie udoskonaloną strategię jazdy predykcyjnego (przewidującego) tempomatu PredictivePowertrain Control (PPC). Wytrzymałe i niezawodne silniki heavy duty napędzają między innymi ciężkie pojazdy użytkowe, takie jak Mercedes-Benz Actros, FreightlinerCascadia czy teżFusoSuper Great, jak również autokary turystyczne i autobusy dalekobieżne Mercedes-Benz i Setra. W ten sposób nasz silnik heavy duty sprawdza się jako autentyczny „globalny gracz”.

Global Powertrain w Daimler Trucks

Pojęcie „Global Powertrain” oznacza nie tylko zintegrowany układ napędowy, ale również integrację wszystkich światowych zakładów produkcyjnych oraz istotnych funkcji wzdłuż całego łańcucha wartości. W łańcuchu tym innowacyjne i niezawodne komponenty napędowe wytwarza się zgodnie z jednolitymi na całym świecie standardami jakości. Komponenty te znajdują zastosowanie we wszystkich rodzajach i markach pojazdów użytkowych koncernu Daimler, a także u klientów zewnętrznych. Układ napędowy ma największy, bo ok. 50-procentowy udział w tworzeniu wartości samochodu ciężarowego, a tym samym decydujący wkład w sukces ekonomiczny oraz rozwój Daimler Trucks.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *