Podczas tegorocznego rajdu klasyków Donau Classic, Audi Tradition pokaże dwa modele marki Horch i tym samym upamiętni 150. rocznicę urodzin Augusta Horcha, założyciela firm August Horch & Cie. oraz Audi Automobilwerke mbH. Na 600-kilometrowej trasie rajdu wiodącej przez Donaumoos, Hallertau i Altmühltal, pojawi się też pięć innych klasyków spod znaku czterech pierścieni ze stajni Audi Tradition.

Horch 853 z 1938 i Horch 930 V z roku 1939 są najstarszymi modelami wystawionymi przez Audi Tradition na Donau Classic 2018. Sportowy kabriolet Horch 853 w sprzedaży pojawił się w roku 1935. Do dziś uważany jest za jeden z najpiękniejszych samochodów lat trzydziestych. Ciekawostką jest, że na życzenie klienta samochód ten był dostępny w tak zwanym Fischsilberlackierung, czyli w lakierze, poprzedniku nowoczesnej farby metalicznej. Auto to zostało odrestaurowane przez Audi Tradition i teraz po raz pierwszy prezentowane będzie szerokiej publiczności. W Donau Classic pojedzie również Horch 930 V. Model ten był następcą samochodu serii 830, montowano w nim silnik V8 i osadzony został na wyraźnie krótszym podwoziu. Jego czterobiegowa skrzynia wyposażona została w tzw. przełożenie autostradowe. Rozwiązanie to zmniejszało poziom hałasu podczas jazdy na pełnym gazie po nowych wtedy autostradach, oszczędzało też zużycie silnika i zmniejszało spalanie.

Na starcie Donau Classic pojawi się również pięć historycznych modeli Audi. Dwa z nich świętować tu będą swoje rocznice. Równo pięćdziesiąt lat temu na rynku pojawiło się Audi 100. Samochód ten został opracowany i skonstruowany w tajemnicy, a finałowo wyprodukowano ponad 800 tysięcy jego egzemplarzy, co okazało się jednym z największych sukcesów producenta z Ingolstadt. Natomiast trzydzieści lat temu, na Salonie Samochodowym w Paryżu pokazano Audi V8, którym cztery pierścienie wróciły do segmentu aut premium. Ta ośmiocylindrowa limuzyna z napędem na cztery koła quattro i z automatyczną skrzynią biegów, do dziś urzeka wieloma innowacyjnymi szczegółami technicznymi. Audi Tradition zaprezentuje też Audi Super 90 z roku 1966, Audi 100 Coupé S z 1970 i Audi 200 5T z 1980.

Od pierwszej edycji rajdu, trzynaście lat temu, jego głównym sponsorem jest Audi Tradition. To jeden z największych rajdów klasyków w Niemczech. Co roku gromadzi ponad dwustu uczestników z całego świata. W czwartek, 21 czerwca, meta całodziennego etapu rajdu zaplanowana została na terenie Audi Driving Experience Center w Audi Neuburg.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *