Od ponad 10 lat Klasa C jest najlepiej sprzedającą się serią modelową Mercedes-Benz. Z modelem i jego historią wiąże się wiele interesujących ciekawostek.

Od chwili rynkowej premiery w 1982 r. Klasa C Limuzyna i Kombi – wraz z poprzednikiem – trafiły w ręce ponad 9,5 mln nabywców. Model po raz pierwszy zadebiutował w 1982 r., z ówczesnym oznaczeniem kompaktowej klasy Mercedes-Benz – 190 (typoszereg W 201). „Baby Benz”, jak go potocznie nazywano, został zastąpiony prze serię 202 (debiut w 1993 r., pierwsze Kombi pojawiło się 3 lata później), a następnie 203 (rok 2000 – premiera Limuzyny i hatchbacka Sport Coupé, a 2001 – kombi) oraz 204 (debiut w 2007 r.; w 2011 r. pojawiło się C 204 Coupé). Aktualny typoszereg 205 trafił na rynek w roku 2014. Po raz pierwszy dostępny jest w tak szerokiej gamie odmian nadwoziowych: występuje jako Limuzyna (W 205), Limuzyna z długim rozstawem osi (V 205, tylko w Chinach), Kombi (S 205), Coupé (C 205) oraz Kabriolet (A 205).

Obecna generacja Klasy C w swoim czwartym roku produkcji po raz kolejny była najchętniej wybieranym modelem Mercedes-Benz. W 2017 r. na około 120 rynkach świata producent sprzedał łącznie ponad 415 000 egzemplarzy wersji Limuzyna i Kombi. Sekretem sukcesu Klasy C jest między innymi szeroka gama modelowa, w tym dwie sportowe odmiany dwudrzwiowe: wprowadzone pod koniec 2015 r. Coupé oraz oferowany od lata 2016 r. Kabriolet. Oba warianty są wytwarzane w fabryce Mercedes-Benz w Bremie (Niemcy).

Za produkcję Klasy C odpowiadają cztery zakłady na czterech kontynentach: poza główną fabryką w Bremie (Niemcy) model powstaje w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) oraz, w ramach spółki joint venture z BBAC, w Pekinie (Chiny). Z pekińskich zakładów wyjeżdża również Klasa C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi, budowana i sprzedawana wyłącznie w Państwie Środka. W ub.r. Chiny były nie tylko największym, ale i najdynamiczniej rosnącym rynkiem zbytu Klasy C.

Najmłodsi nabywcy Klasy C mieszkają w Chinach? Około 80% właścicieli modelu w Państwie Środka ma mniej niż 40 lat. W  2017 r. ponad 40% kupujących Klasę C Limuzyna w USA stanowiły kobiety. W 2017 roku w Europie i USA ponad jedna trzecia nabywców Klasy C (Limuzyna lub Kombi) jeździło wcześniej samochodem innej marki. Równocześnie około 70% europejskich klientów, którzy wcześniej użytkowali Klasę C, w 2017 r. znowu wybrało model Mercedes-Benz.

W 1993 r. pojawił się model C 36 AMG, pierwszy pojazd AMG opracowany na bazie umowy o współpracy z Daimler-Benz. Do 1997 r. został wyprodukowany w ponad 5200 egzemplarzach – co uczyniło go pierwszym bestsellerem sportowej marki. Obecnie, uwzględniając modele C 43 oraz C 63 i różne wersje nadwoziowe, gama Klasy C sygnowanej przez Mercedes-Benz obejmuje 12 wariantów.

Odpowiedź na Mercedes-Benz Klasa C – światowy lider

  1. Przyznam się szczerze, że artykuł mnie wciągnął i w międzyczasie odpalałem sobie szczegółowe informacje w wyszukiwarce 🙂 Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *