Ten rok obfituje w wiele ważnych dla branży motoryzacyjnej jubileuszy. Peugeot 504 świętuje swoje 50-urodziny, podobnie jak i polska Gazela. Przed 150-laty urodził się August Horch, a 60 lat temu rozpoczęła się produkcja Trabanta. Natomiast w 1918 roku Kazimierz Taylor zbudował prototyp pierwszego polskiego ciągnika rolniczego.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 9/2018 (221) opisujemy historię Ferrari / Dino GT4. Z artykułu Karola Wiechczyńskiego dowiemy się dlaczego naprawdę udany, funkcjonalny samochód, przyjazny kierowcy, nie podbił serc klientów. Mimo bardzo dobrej prasy, reakcja na Dino 308 GT4 była w najlepszym razie przeciętna. Część nabywców czekających na nowe Dino zdradziła markę kupując konkurencyjne Lamborghini Uracco czy Maserati Merak. Zamożniejsza część klienteli Ferrari albo ignorowała fakt istnienia nowego wozu, albo szydziła z niego oddychając z ulgą, że to w końcu nie jest Ferrari.

W czym tkwił fenomen Renault 4CV? Pionierski w powszechnej motoryzacji powojennej Francji, wbrew temu, co się utarło przez długie lata.

Na czym polegał sukces Forda A? W 1931 Ford wyprodukował mniej samochodów niż zwykle. Szalał Wielki Kryzys. Jedynym modelem w ofercie był Ford A, długo wyczekiwany następca modelu T. Zanim ktokolwiek go zobaczył, złożono prawie 200 000 zamówień! Firma odsłoniła go 2 grudnia 1927 r. W ciągu pierwszych 36 godzin obejrzało go 10 milionów ludzi, a po tygodniu 25 milionów – ponad 1/5 ludności Stanów Zjednoczonych. Ford nie nadążał z produkcją, miał problemy z jakością, a po samochód ustawiały się kolejki. Jego historię opisuje Michał Kij.

Opisujemy także historię pewnego Fiata 126p, którego renowacja jest właśnie na ukończeniu. Przypominamy Nysę N59S, popularną przed laty sanitarkę.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 9/2018 (221) polecamy:

  • Ferrari / Dino GT4 – niedoceniany klasyk
  • Renault 4CV – francuski samochód dla ludu
  • Milicyjne MZ-tki – drogówka sprzed dziesięcioleci
  • DKW ULD 500 – zakręcona historia
  • Ford A – z Indianami w tle
  • Anadol – turecki średniak
  • Mały Fiat – okiem konserwatora zabytków
  • Model Ferrari – perfekcja z firmy CMC
  • Łańcuchy i zębatki – co musimy o nich wiedzieć
  • Odkręcamy śruby – dobry sposób
  • Diesle Peugeot – zaskakująco długa historia
  • Nysa N59S – pierwszy polski ambulans z prawdziwego zdarzenia
  • SAM – jako legalny zabytek
  • Austin Healey’ów – wielki zlot jednego modelu
  • Lanckorona wita – piękny zlot dla każdego
  • Rajd Beskidzki – tradycyjnie i bardzo ciekawie
  • Autom_9_2018 (221)

AUTOMOBILISTA 9/2018 (221) – wydanie kolekcjonerskie

Autom_9_2018 (221)-101pren

3 odpowiedzi na Nowy AUTOMOBILISTA 9/2018 (221) już w sprzedaży

  1. Kurcze, fajny materiał! Fiat 126p – najpopularniejszy samochód u nas ! Czekam na kolejne wpisy.

  2. Entuzjasta pisma pisze:

    Od kilku dni redakcja zapowiada, że numer wrześniowy jest już w sprzedaży. W Tarnowie ciągle go nie ma (17.08.). Więc jak to jest?

  3. les pisze:

    będzie dostępny od środy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *