Ten prototyp powstał jedynie w dwóch egzemplarzach, a do chwili obecnej przetrwał tylko jeden, który uczniowie z fabryki BMW w Dingolfing odrestaurowali.

Auto powstało w 1967 roku, a dwa egzemplarze kabrioletu są dziełem  włoskiej firmy Frua Faena, która współpracowała z niemiecką marka Glas będącego już częścią BMW. Kabriolet powstał na zamówienie legendarnego amerykańskiego sprzedawcy samochodów BMW Maxa Hoffmana, który w takim typie auta upatrywał duży potencjał.

W październiku 1967 roku firma Frua dostarczyła do BMW dwa nadwozia ze wzmocnioną podłogą, które zakład w Dingolfing polakierował i zmontował w całość. Prace zakończono 16 listopada 1967 roku.

Jeden z dwóch egzemplarzy, które wówczas powstały, został rozbity podczas testów, a drugi trafił do Herberta Quandta (większościowego udziałowca BMW). Po wielu latach auto ponownie stało się własnością BMW, gdzie zostało poddane fabrycznej renowacji, w czym spory udział mają uczniowie pracujący i uczący się zawodu w BMW oraz BMW Group Classic. Ten jedyny na świecie egzemplarz dopełni kolekcję muzeum BMW w Monachium.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *