Mercedes-Benz klasy G po raz pierwszy został zaprezentowany w lutym 1979 roku. Miał być autem dla armii, ale głównie stał się pojazdem luksusowym i niezawodnym niemalże w każdych warunkach.

Pierwsza produkcyjna wersja W460 dostępna była w dwóch wersjach nadwozi oraz w dwóch rozstawach osi (SWB – 2400 mm i LWB – 2850 mm). W 1980 r. dołączyła do nich wersja użytkowa.

Decyzja o projekcie uniwersalnego pojazdu zmusiła niemiecki koncern do poszukiwania odpowiedniego miejsca do jego produkcji. Efektem tego było podpisanie w 1973 r. umowy pomiędzy Daimler-Benz a Steyr-Daimler-Puch. Austriacy mieli doświadczenie, bo wówczas produkowali wojskowe pojazdy Pinzgauer z napędem 4×4 i 6×6. Pierwsza drewniana makieta nowego auta powstała w 1974 r., a także na testy w ekstremalnych warunkach drogowych i klimatycznych trafiły pierwsze prototypy.

Nieoczekiwanie aż 20 tys. aut terenowych dla swojej armii zamówił w 1975 r. Mohammad Reza Pahlawi, szach Iranu. Kolejne zamówienia przyszły z m.in. armii szwajcarskiej, norweskiej, argentyńskiej oraz niemieckiej policji i służb celnych.

W 1975 r. w austriackim mieście Graz rozpoczęto budowę nowej fabryki, z której pierwszy seryjny Mercedes-Benz G wyjechał w lutym 1979 roku.

Najnowsza wersja W464 miała premierę s styczniu 2018 r. podczas targów motoryzacyjnych w Detroit.  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *