Prestiż, elegancja i nowoczesność w każdym calu – te samochody były spełnieniem marzeń nie tylko fanów motoryzacji, ale też zwykłych klientów.  Poznaj legendarne modele, które zagoszczą w tym roku na Warsaw Oldtimer Show!
Mercedes 300 SC
Jego poprzednik, Mercedes 300 S, był po wojnie perłą w koronie Mercedesa. Ulubiony samochód kanclerza RFN, Konrada Adenauera. Długa limuzyna typu landaulet służyła m.in. papieżowi Janowi XXIII. Cena modelu zwalała z nóg. Producent nie miał jednak w ofercie wersji z automatyczną skrzynią biegów i klimatyzacją. Mercedes 300 SC ważył niecałe 1,8 tony, dysponował mocą 175 KM i osiągał prędkość nawet do 180 km/h, co oznacza, że mógł zostawić w tyle nawet Porsche 356. W porównaniu do swojego poprzednika zyskał nowe, chromowane felgi, uchylane szyby, większe kierunkowskazy, chromowane listwy po bokach i napis „Einspritzmotor” na tylnym zderzaku, który w tłumaczeniu oznacza „silnik z wtryskiem”.

Citroen Rosalie 10 CV
Wygodny, elegancki, idealny dla pań, które chciały dobrze czuć się za kierownicą – linia Rosalie zyskała niebywałą popularność w czasach, gdy świat opanowało widmo Wielkiego Kryzysu. Ten ekonomiczny samochód zapewnił komfort podróżowania, który był dostępny tylko dla zamożnych. Wyróżniał się pływającym silnikiem – symbolem najnowszego wynalazku Citroena była umieszczona na przodzie sylwetka łabędzia. Linia Rosalie obejmowała trzy modele (8, 10 i 15 CV), a także dwa warianty (10 Légère i 15 Légère). Wkrótce wzbogaciła się o wersję z silnikiem wysokoprężnym.

Maserati Ghibli 4.7 Coupe
Auto, które doczekało się miana najbardziej przystojnego modelu lat 60. Zadebiutował w wersji coupe na Salonie Samochodowym w Turynie. Za sprawą potężnego, 90-stopniowego silnika V8 firmy Maserati, rozpędzał się do 100 mph (160 km/h) w mniej niż 16 sekund. Mógł się poruszać z maksymalną prędkością do 170 mph (275 km/h). Tym samym zbliżył się do osiągów Ferrari Daytona, który osiągał 280 km/h, a przy tym był od niego znacznie tańszy. Dzięki temu, że silnik zamontowano głęboko w podwoziu, projektanci mogli pozwolić sobie na niską linię maski.

Peugeot 601 Roadster
Uroczy, mały samochód z nadwoziem zaprojektowanym we wspaniałej stylistyce art deco. Roadster tuż po premierze zdobył wiele nagród w konkursach d’elegance. W produkcji zaledwie przez 18 miesięcy. W sprzedaży był od września 1934 do lipca 1935 r. Do dzisiaj przetrwało zaledwie 20 ze 109 egzemplarzy. Jeden z nich odkryto w połowie lat 90. w miejscowości Bar-le-Duc we Francji, skąd został sprowadzony do Holandii, gdzie w ciągu kolejnych pięciu lat specjaliści go całkowicie odrestaurowali i odnowili.

Steyr 120
Podczas drugiej wojny światowej służył przede wszystkim jako pojazd wysokich rangą dostojników i oficerów III Rzeszy. Producent wyposażył modele z serii 120 w silnik rzędowy sześciocylindrowy z napędem na tylne koła. Do 1936 r. z fabryk wyjechało blisko 1200 egzemplarzy. W kolejnym modelu dokonano znaczących zmian – Steyr 125 miał już większy rozstaw osi i silnik. Moc pozostała jednak na poziomie 50 KM. Sukces tego modelu kontynuował Steyr 200 z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,5 litrów. Już rok później zwiększono ją do 2,26 litrów.

Bilety:
https://oldtimerwarsaw.com/bilety/

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *