W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 6/2019 (230) przeczytacie o dwóch autach, które zaprojektowano z myślą o kobietach. Lancia Fulvia Coupé – super elegancka, wspaniała linia, niczym designerska torebka do ogólnego wizerunku oraz Ford Mustang!  

W kolejnym odcinku z cyklu „20 lat Automobilisty” przypominamy historię powstania pierwszego polskiego skutera WFM Osa oraz po raz kolejny odkrywamy jego nieznane tajemnice.

BMW 2002 Turbo, to jeden z kultowych modeli niemieckiej marki, który był pierwszym seryjnym turbodoładowanym samochodem starego kontynentu. Bramy fabryki w Monachium opuściły tylko 1672 egzemplarze, czyniąc go jednym z najbardziej pożądanych przez kolekcjonerów modeli BMW.

Peugeot 504 Cabrio – włoscy styliści pracowali nie tylko dla rodzimych firm, czego szczególnie wyrazistym przykładem było studio Pininfarina, a ten model szczególnie trafił w oczekiwania europejskiego rynku. W najnowszym wydaniu Automobilisty opisujemy egzemplarz z 1973 roku.

Zadanie było proste – złożyć przywiezionego w częściach IŻ-a Planeta z 1963, uprzednio lakierując karoserię i remontując silnik. Z uwagi na ograniczony budżet właściciela to nie miał być pełny remont. Powłoki galwaniczne pozostały niezmienione, amortyzatory nietknięte, hamulce dotarte, reszta elementów naturalnie zużyta. Dwiemy się dlaczego Piotr Kawałek zdecydował się wykonania wyłącznie ograniczonego zakresu prac.

Dlaczego Amerykanin wybrał Malucha do udziału w morderczym Rajdzie Pekin-Paryż? Pojedzie Fiatem 126p, który został wyprodukowany w 1983 r., ale też po dokonaniu wielu modyfikacji, a przede wszystkim wzmocnień. Prace przygotowawcze zajęły 7 miesięcy!

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 6/2019 (230) opisujemy również inne samochody. To Lancia Fulvia Coupé, Ford Mustang Mach 1 i Ford Shelby GT500 Coupé, Mazda MX-5.

Polecamy także historyczny artykuł cyklu: „Z dziejów motoryzacji w PRL”, z którym przypominamy słynne, a zarazem tragiczne w skutkach dla i tak bardzo wówczas nielicznej w naszym kraju zmotoryzowanej społeczności, rozporządzenie premiera Józefa Cyrankiewicza z dnia 8 stycznia 1951 r. z Dziennika Ustaw nr 4.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 6/2019 (230) polecamy m.in.

  • 20 lat Automobilisty Krzysztof Meisner – o Osie i motoryzacji w ogóle
  • BMW 2002 Turbo – pierwsze seryjne turbo w Europie
  • Peugeot 504 kabrio – stylowy wygląd nad osiągami
  • IŻ Planeta – pierwsze wrażenia z jazdy po niskobudżetowym remoncie
  • Klasyczny Trial – Justyn Norek testuje Triumpha 350 Greeves
  • Fiat 126p – przygotowania do rajdu Pekin – Paryż
  • Lancia Fulvia Coupé – kwintesencja dobrego smaku
  • Mustang Mach 1 vs Shelby GT500 Coupé – to miała być „lekka jazda”
  • Mazda MX-5 – jubileusz 30-lecia
  • Model – Rolls Royce Phatom VI
  • Lambretta Club Polska – przed EuroLambrettą 2019
  • Nitrophyl – odtwarzamy pływak
  • Gwóźdź do trumny – historia tragicznego Rozporządzenia z 1951 r.
  • Retro Classics w Stuttgarcie vs Techno Classica Essen – nasze wrażeniaAutom

To tylko wybrane tematy z najnowszego wydania miesięcznika AUTOMOBILISTA 6/2019 (230), który dostępny jest w sprzedaży od 21 maja 2019 r.

Miłej lektury!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *