W dniu 2 czerwca 2019 r. wystartowała 7 edycja The Peking to Paris Motor Challenge, czyli największej i jednej z najstarszych imprez samochodów zabytkowych na świecie.

Uczestnicy tego morderczego rajdu zakończa zmagania 7 lipca 2019 roku, a trasa także wiedzie przez Polskę. W dniu 3 lipca 2019r. podczas 32 etapu wiodącego z Bydgoszczy do Szczecina, załogi biorące udział w tej imprezie wjadą na teren naszego województwa, a przywitamy ich w Skansenie Wojskowym w Zdbicach. Kolejnym miejscem odwiedzonym przez uczestników rajdu będzie lotnisko w Broczynie k/Czaplinka, gdzie przeprowadzona zostanie próba jazdy na regularność, czyli załogi będą musiały przejechać określony odcinek w wyznaczonym czasie i z określoną prędkością, korzystając z itinerera, prędkościomierza, licznika kilometrów i stoperów. Następnie przejeżdżając przez Czaplinek uczestnicy rajdu udadzą się do Pałacu Siemczyno na lunch.

P2Pcarousel8

Kolejny PKP czyli punkt kontroli przejazdu zlokalizowany będzie w Drawsku Pomorskim. W miejscowościach tych zostaną zorganizowane specjalne miejsca, gdzie mieszkańcy będą mogli dokładniej zobaczyć samochody biorące udział w rajdzie i wykonać unikalne zdjęcia.

Tego samego dnia o godzinie 16.16 powitamy pierwszego zawodnika w Szczecinie, a dokładnie na Szczecińskiej Łasztowni, gdzie usytuowana będzie meta tego etapu. Tutaj odbędzie się uroczystość powitania uczestników i zaprezentowania mieszkańcom pojazdów  uczestniczących. Należy dodać, iż załogi kolejno będą meldowały się na specjalnej rampie, będzie możliwość dokładnego obejrzenia tych pięknych oldtimerów, rozmów z uczestnikami i przeniesienia się w klimat innej epoki.

Jedną z imprez towarzyszących  będzie powitalny zlot pojazdów zabytkowych ze Szczecina i okolic.

Natomiast 4 lipca 2019 r. w reprezentacyjnym miejscu Szczecina czyli na Wałach Chrobrego, historycznych bulwarach nad Odrą, odbędzie się kolejna próba jazdy na regularność i start do kolejnego, 33 etapu rajdu. Start pierwszego zawodnika o godz. 7.31. Kręta trasa i zmienna nawierzchnia dostarczy na pewno wielu emocji zarówno załogom biorącym udział w próbie, jak i wszystkim kibicom.

Na liście startowej znalazło się 114 załóg, w tym również Artur Łukasiewicz, który jedzie Chryslerem CM 6 z 1931 roku. . Udział w rajdzie biorą samochody których wiek przekracza 100 lat, w tym roku najstarszy pojazd pochodzi z 1907 roku, a najmłodszy z roku 1977.

Trasa P2P 2019

Więcej informacji można znaleźć na:

www.endurorally.com

https://www.facebook.com/EnduranceRallyAssociationEra

https://www.facebook.com/CarsRetroPL

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *