Czym zaskoczy najnowsze wydanie miesięcznika AUTOMOBILISTA? Znajdziecie tam wspomnienia, historię oraz opisy wyjątkowych samochodów.

Przypominamy w nim m.in. cykl T. H. Jakubowskiego o rajdach i rozwoju sportu samochodowego w II Rzeczypospolitej. Opisujemy ciekawą historię losów Mercedesa 230 (W 153), którego dzieje zaczęły się w pierwszych dniach II wojny światowej Prezentowany przez nas samochód, według zachowanych dokumentów, został wysłany do Brna z Sindelfingen 25 sierpnia 1939. Jak to się stało, że ten egzemplarz Mercedesa 230 W153 pozostał po wojnie w Czechosłowacji, nie wiadomo. Faktem jest jednak, że był tam aż do roku 1981! Trochę go „zmodyfikowano”, ale nie na tyle, by zepsuć jako materiał na oldtimera. W 1981 samochód trafił do… Hiszpanii, a stamtąd około roku 2000 do Polski.

Czytelnikom miesięcznika AUTOMOBILISTA Fiat 127 z pewnością jest dobrze znany, ale w tak zwanej powszechnej świadomości społecznej nie zajmuje wysokiej lokaty. Po pokazaniu zdjęć znajomym o umiarkowanym poziomie zainteresowania motoryzacją, autor usłyszał, że to taki trochę większy Maluch.

Fiat Campagnola – nie tylko Amerykanie, Rosjanie czy Anglicy w pierwszych latach po wojnie postanowili zbudować nowe wersje modeli przedwojennych lub zupełnie nowe samochody terenowe, które w pierwszym rzędzie miały służyć w wojsku, ale dla zmiany wizerunku opisywano je jako rolnicze.

Amerykańską motoryzację reprezentuje Cadillac Fleetwood 75. Nie zabrakło także motocykli. Trudny wybór – SHL M11 czy M17? Przypominamy także część historii marki Peugeot oraz polskie Papamobile.

W najnowszym wydaniu miesięcznika AUTOMOBILISTA 7/2019 (231) polecamy m.in.

  • 20 lat Automobilisty – przedwojenne rajdy w odcinkach
  • Fiat 127p – rewelacyjny Fiat – z FSO albo z FSM
  • Mercedes 230 W153 – szybka zmiana modelowa
  • SHL M11 czy M17 – co byśmy wybrali dzisiaj?
  • Fiat Campagnola – udany debiut w kategorii 4×4
  • Cadillac Fleetwood 75 – bez downsizingu
  • Porsche 911 Carrera S – k lasyk od dzisiaj
  • Model – wspaniała bugatka w miniaturze
  • Dlaczego pierścienie pompują? – warto o tym wiedzieć
  • Peugeot – historia – nie tylko samochody i motocykle
  • Polskie papamobile – zostały tylko kopie
  • Wielka wystawa – w Nadarzynie
  • Łeba – jednośladowa edycja MPPZ
  • 90 lat wyścigu górskiego – z Porsche w tle
  • Mille Miglia – kolejna edycja legendarnej imprezyAutom7_19 (231)D

To tylko wybrane tematy z najnowszego wydania miesięcznika AUTOMOBILISTA 7/2019 (231), który dostępny jest w sprzedaży od 18 czerwca 2019 r.

Miłej lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *