Na kolejnych etapach zlokalizowanych w przepięknych okolicach Donaumoos, Altmühltal i Hallertau, zaprezentuje się aż siedem historycznych aut z czterema pierścieniami w logo. AUDI, jako główny sponsor rajdu, świętować będzie podczas tych trzech dni siedemdziesiątą rocznicę powstania fabryki w Ingolstadt.

Z tej okazji firma przygotowała dla wszystkich uczestników specjalną niespodziankę. Trasa ostatniego etapu rajdu prowadzić będzie przez teren fabryki AUDI i tradycyjnie zakończy się w Audi Forum Ingolstadt.

Na listę startową największego w południowych Niemczech rajdu samochodów zabytkowych zapisało się ponad 200 uczestników – klasycznych aut z całych Niemiec i innych krajów. Audi Tradition zaprezentuje tam kolorową gamę historycznych pojazdów z różnych epok. Pierwszym samochodem, który w roku 1949 wyjechał za bramę nowo powstałego przedsiębiorstwa Auto Union GmbH, było DKW Schnellaster. Niezawodny i mało skomplikowany samochód dostawczy oferowany był w różnych wariantach nadwozia – od pick’upa, przez furgon przystosowany do transportu zwierząt gospodarskich, aż po luksusowy jak na owe czasy autobus. DKW Schnellaster będzie oczywiście jedną z gwiazd rajdu. Jeszcze starsze, bo pochodzące z lat ’30 XX wieku, są dwa inne pojazdy prezentowane przez Audi Tradition. Wanderer W 25 K z roku 1937 to wariacja na temat roadstera, która powstała w limitowanej liczbie 252 egzemplarzy. Sześciocylindrowy silnik rozpędzał ten sportowy samochód do imponującej na owe czasy prędkości 145 km/h.

Z kolei Horch 830 BL to czterodrzwiowy sedan ze składanym dachem. Zbudowany w roku 1939 samochód napędzany ośmiocylindrowym silnikiem, był jednym  z najbardziej luksusowych pojazdów tamtych czasów. Prezentację aut z kolekcji Audi Tradition uzupełniają cztery samochody z lat ’70 i ’80 XX w. Są to: Audi 50 (1978), Audi 200 5T (1981), Audi Coupe GT quattro (1987) i Audi 80 GTE quattro (1986).

Rajd zaczyna się w czwartek, 27 czerwca, trasą przez region Donaumoos, prowadzącą z Neuburga nad Dunajem, przez Monheim i Langenmosen i z powrotem do Neuburga, gdzie zakończenie etapu przewidziane jest na godz. 16.45 w Audi DrivingExperience. Piątkowy etap prowadzi przez Altmühltal. Etap ostatni, 29 czerwca, podążać będzie najpierw w kierunku „chmielowego zagłębia” Hallertau, potem przejedzie przez tereny fabryki Audi w Ingolstadt i zakończy się w Audi Forum Ingolstadt.

  • DKW Schnellaster (1949)
    DKW Schnellaster (1949)
  • Wanderer W 25 K (1937)
    Wanderer W 25 K (1937)
  • Horch 830 BL (1939)
    Horch 830 BL (1939)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *