Na masce luksusowego sedana stoi piramida z 15 kieliszków. Silnik pracuje, koła się kręcą, jednak szklana konstrukcja nawet nie drgnie. Taki obrazek zobaczyć można w reklamie sprzed 30 lat. Luksusowym sedanem okazuje się Lexus LS. W 1983 r. zarząd Toyoty podjął się zadania trudnego, wręcz karkołomnego. Postanowiono stworzyć zupełnie nową markę, która z powodzeniem dałaby sobie radę w najwyższej, luksusowej klasie samochodów osobowych. Nad wprowadzeniem śmiałej idei w życie pracowało ok. 4000 osób. Zbudowano blisko 1000 prototypowych silników i kilkaset jeżdżących samochodów, z których 100 poddano testom zderzeniowym. Wybór nazwy marki również nie był oczywisty. Zanim w słowie „luxus” „u” zamieniono na „e” rozważano prawie 200 innych opcji, m.in. Chaparel i Verone. „Lexus” okazał się dobrym wyborem. Idealnie pasuje do auta w powstanie którego wpompowano ponad miliard dolarów.

Lexus-advert-1989

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *