Aktualności, Artykuły Comments (1) |

Ferrari /Dino GT4 – hołd Enzo

Świat samochodów zabytkowych od zawsze podzielony był na dwie kategorie: auta, które się zestarzały i te, które dojrzały. Te drugie dojrzewają niczym wino. Ich walory i unikatowy charakter często odkrywamy z upływem lat, mimo że jako nowe często zbierały cięgi od krytyków. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności, Artykuły Comments (0) |

Nysa N59S – pierwsze powojenne ambulanse

Produkcja pierwszych samochodów dostawczych ruszyła w Zakładach Budowy Nadwozi Samochodowych (ZBNS) w Nysie w grudniu 1957 r. Do końca roku wykonano 13 egzemplarzy Nys N57 w wersjach furgon i mikrobus, opracowanych w tamtejszym Biurze Konstrukcyjnym. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności, Artykuły Comments (1) |

Maluch po czterdziestce

Mały Fiat jest wielki i basta! Nie ma historii polskiej motoryzacji bez tego auta. W tym roku mija 45 lat od rozpoczęcia produkcji następcy kultowej 500-tki w Fabryce Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności, Artykuły 2 komentarze |

Renault 4CV – bezapelacyjnie pierwszy

Cztery cylindry i miejsca, czworo drzwi, cztery podatkowe konie. Pionierski w powszechnej motoryzacji powojennej Francji, wbrew temu, co się utarło przez długie lata. C’est la vie! Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności, Artykuły Comments (0) |

Ford A – nieoczekiwany sukces

W 1931 Ford wyprodukował mniej samochodów niż zwykle. Szalał Wielki Kryzys. Jedynym modelem w ofercie był Ford A, długo wyczekiwany następca modelu T. Zanim ktokolwiek go zobaczył, złożono prawie 200 000 zamówień!

Czytaj więcej

Czytaj więcej

Nowy AUTOMOBILISTA 8/2018 (220) już w sprzedaży

Na podstawie Mercedesa W 111 coupé ukazujemy problemy, które mogą spotkać każdego początkującego miłośnika zabytkowej motoryzacji. Co warto wiedzieć, by nie kupić tzw. „kundla” i na jego doprowadzenie do oryginału wydać fortunę.    Czytaj więcej

Czytaj więcej

Mercedes W 111 coupé – dlaczego warto dążyć do oryginału

Każdy kolekcjoner i pasjonat zabytkowej motoryzacji dość szybko dowiaduje się, że wartość pojazdu zależy nie tylko od gładkości lakieru i chromów, ale przede wszystkim od jego oryginalności. Trzeba mieć sporą wiedzę lub dobrego pomocnika, aby potrafić to ocenić przy kupnie. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Pontiac Catalina – rekord zapomnienia

Pontiac nigdy nie miał się lepiej niż w 1973, ale teraz prawie nikt o tym nie pamięta. Wszyscy opłakują lata 60. i „ostatniego prawdziwego GTO”. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Transporter Ecurie Ecosse – pierwszy i najdroższy

Wielka Brytania to jeden z najważniejszych ośrodków sportu samochodowego. O ile jednak Anglicy od zawsze pasjonowali się wydarzeniami z torów wyścigowych, to już mieszkający na północy Szkoci nigdy nie zaprzątali sobie głowy wyścigami. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Polski Fiat 518 – zagadka roadstera

Pierwsze licencyjne egzemplarze ze znakami „Polski Fiat” na tle firmowego logo PZInż. wyjechały w 1937 r., ale tak naprawdę auta z takimi znakami pojawiały się na drogach już znacznie wcześniej, bo od 1934 r. Czytaj więcej

Czytaj więcej