Artykuły Comments (0) |

Stratopolonez, czyli dwa w jednym

W światowej historii sportów motorowych jest wiele pojazdów, które zgodnie z zamierzeniami ich twórców miały zachwycać. Jako najszybsze, najbardziej wytrzymałe, a jeszcze inne powstały tak na wszelki wypadek, bez określonego przeznaczenia. Być może dla wielu Czytelników okaże się to dość zaskakujące, ale takim właśnie samochodem jest zbudowany jesienią 1977 r. w OBR SO rajdowy Polonez 2500.   Czytaj więcej

Czytaj więcej

Artykuły Comments (0) |

BMW E24 M635 CSi – siła szóstki

W połowie lat 70. pierwsza seria 6 była najbardziej wyrazistą manifestacją nowej ery w BMW. Unikalne połączenie agresji i elegancji oraz wspaniałe 6-cylindrowe silniki pozwoliły na stworzenie auta wręcz kipiącego charyzmą, zwłaszcza w 286-konnej wersji M635 CSi. 

Czytaj więcej

Czytaj więcej

Artykuły Comments (0) |

Fiat 520 – projekt taksówka

Co można zrobić ciekawego, kiedy trafia nam się dość rzadki, ale nie budzący szczególnych emocji bardzo wiekowy samochód? Przykładem może być Fiat 520, który trafił do wileńskiego kolekcjonera i restauratora zabytkowych pojazdów Aleksandra Obymachy. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Artykuły, Bez kategorii Comments (0) |

Nowy AUTOMOBILISTA 10/2017 (210) już w sprzedaży

Tym razem tematem numeru jest legendarny Stratopolonez. Pojazd innowacyjny, z niezwykłą genezą, a przy tym bardzo kontrowersyjny. Przez jednych uznawany za kolejne kultowe auto PRL-u, a przez innych jako totalne nieporozumienie. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Artykuły, Tylko u nas Comments (1) |

Münch 2000 – polska historia

Zmarły dwa lata temu Friedel Münch – charyzmatyczny konstruktor motocykli, w początkach lat 60. XX wieku, kiedy niemiecki przemysł motocyklowy przeżywał wielki regres, poszukiwał nowych rozwiązań. W 1966 r. zaprezentował owoc swoich szalonych pomysłów – motocykl z czterocylindrowym silnikiem bazującym na chłodzonej powietrzem jednostce NSU Prinz. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Artykuły Comments (0) |

Mercedes-Benz 107 – kabriolet dla każdego czy fabryka emocji

Następca modelu W113 Pagoda należał do bardzo długo produkowanych modeli (1971-89) i to bez łatwych do rozpoznania zmian w nadwoziu. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum, Artykuły Comments (0) |

Syrena Sport – replika lepsza od oryginału

Kilka lat temu temat Syreny Sport stał się bardzo modny wśród kolekcjonerów. W kilku miejscach rozpoczęły się prace nad zbudowaniem jej kopii. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Artykuły Comments (0) |

Renault Alpine A110 – błękitna flądra

Jeśli ktoś będzie próbował Cię przekonać, że Lancia Stratos została zbudowana tylko po to, by wygrywać rajdy. Zapewne znasz jej francuskiego poprzednika.
Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności, Artykuły Comments (0) |

Pontiac Catalina – nie był wypadkiem przy pracy projektantów

 W 1970 r. Pontiac zbliżał się do punktu zwrotnego, a w takich okolicznościach wiele może się wydarzyć. Eklektyczna mikstura stylistów nie wzięła się znikąd. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności, Artykuły Comments (0) |

VW Scirocco – Golf w wersji coupé

„Jeden wiatr, w polu wiał, drugi wiatr w sadzie grał”, a kolejne, trzeci i czwarty nazywały się Passat i Scirocco… i zmieniły aurę dla Volkswagena. Czytaj więcej

Czytaj więcej