Aktualności Comments (0) |

Opel GT już po pięćdziesiątce

„Nur Fliegen ist schöner…” — tylko latanie jest piękniejsze. Te cztery słowa wystarczą, by oddać entuzjazm i marzenia. Podobnie jak hasło reklamowe, również sam samochód wszedł do kanonu klasyki. Sportowy Opel GT, którego pierwszy egzemplarz opuścił linię produkcyjną 50 lat temu, do dziś jest uznawany za kamień milowy w historii motoryzacji. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności Comments (0) |

Łada 2101- popularne Żiguli świętuje 48 urodziny

Model 2101 był w 1970 roku pierwszym seryjnym autem wyprodukowanym w nowej fabryce w rosyjskim mieście Togliatti. Przetrwał w produkcji aż do 1988 roku. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności Comments (0) |

125 Polonia na drodze do Poloneza

40 lat temu debiutował Polonez. Wiele już napisano o jego narodzinach, ale jeszcze sporo wydarzeń z jego historii pozostaje mało znanych. 125 Polonia to jeden z takich mało znanych epizodów na długiej drodze do Poloneza. Czytaj więcej

Czytaj więcej

najnowszy numer Comments (1) |

Amphicar i inne samochody pływające

Nie będziemy roztrząsać, który samochód nauczono pływać jako pierwszy i ograniczymy się do początków w latach 30. XX wieku. Około 1934 r. niemiecki konstruktor i przemysłowiec Hanns Trippel, niestety entuzjasta narodowego socjalizmu, opracował prototyp pływającego samochodu.

Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności Comments (0) |

Nowy AUTOMOBILISTA 5/2018 (217) już w sprzedaży

Tym razem rozpoczynamy od pojazdów pływających. Przerobienie zwykłego samochodu na motorówkę nie jest takie proste. Przekonał się o tym prowadzący jeden z odcinków magazynu „Top Gear” uszczelniając nadwozia trzech różnych samochodów, z których jeden zatonął, drugim nie dało się sterować i tylko trzeci dopłynął do drugiego brzegu. W najnowszym numerze prezentujemy różne pojazdy pływające. Czytaj więcej

Czytaj więcej

najnowszy numer Comments (0) |

Citroën 2CV – magia francuskiej kaczki

Legenda mówi, że znany ze swych ekscentrycznych pomysłów Michelin długo zastanawiał się, dlaczego mieszkańcy wsi udający się na targ do miasteczek regionu Auvergne musieli do tego celu używać konia i wozu. Czytaj więcej

Czytaj więcej

najnowszy numer Comments (0) |

Cadillac de Ville kupiony w Warszawie

Rolls-Royce czy Mercedes zawsze miały z grubsza zarysowany styl. Podporządkowywały się upływowi czasu to pulchnymi i krągłymi, to wyprostowanymi i kanciastymi formami. Miernikiem zmian były dekady, co wynikało m.in. z rachunku zysków i strat. Każdy nowy model musiał mieć czas, aby zwrócić poniesione na niego inwestycje. Czytaj więcej

Czytaj więcej

najnowszy numer Comments (0) |

Junak M14 – czy miał szansę?

Junak M07 spóźnił się z produkcją o ładnych kilka lat, a stało się to w wyniku ogólnej biedy gospodarczej i podporządkowaniu lepszej części przemysłu sprawom obronności. Dopiero odwilż roku 1956 przyspieszyła prace nad uruchomieniem produkcji motocykla. Czytaj więcej

Czytaj więcej

najnowszy numer Comments (0) |

BMW 3.0 CS – elitarny klasyk

Nasz bohater narodził się w 1968, kiedy kontrowersyjny, choć niewątpliwie charakterystyczny przód 2000 C/CS przestylizowano w dwóch celach: by upodobnić go do sedana New Six (E3), a więc „awansować” go wizerunkowo o segment rynkowy i by zmieścić sześciocylindrowy silnik M30. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Aktualności Comments (0) |

Auto Nostalgia 2018 – legendy motoryzacji na PGE Narodowym

Tym razem na reprezentacyjny stadion stolicy zawitały legendy motoryzacji. Organizatorom udało się zaprosić do udziału posiadaczy wielu wyjątkowych egzemplarzy. Było co podziwiać.

Czytaj więcej

Czytaj więcej