Tylko u nas Comments (0) |

„Tysiączka” – jak powstawał poprzednik legendarnego Beskida?

Beskid miał poprzednika! Powstał w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych i był najszerzej zakrojonym projektem motoryzacyjnym Wydziału Form Przemysłowych. O samochodzie, który mógł zmienić oblicze polskich dróg, ale nie dane mu było tego uczynić, opowiadają twórcy: prof. Jerzy Ginalski i dr hab. Marek Liskiewicz. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

Chcesz kupić Scorpio – tylko u nas najlepsze porady!

Ford Scorpio, już od samego początku obsypany laurami, miał kontynuować tradycję aut klasy wyższej – średniej z Kolonii i przejąć klientelę okrzepłej konkurencji. W końcu jednak stał się gwoździem do trumny wielkich samochodów znad Renu…

  Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

Dla indywidualistów – MB 190 cabrio

Pierwsze wzmianki o „małym” Mercedesie rodziny W201 ukazywały się w niemieckiej prasie już na początku lat 80. Auto to, znane nam dziś pod oznaczeniem 190, weszło do seryjnej produkcji w październiku 1982 r. i przyciągnęło do salonów Mercedesa zaskakująco wielu klientów gustujących uprzednio w pojazdach innych marek.  Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

Lincoln Continental Town Car

„Zawsze jest umyty, zatankowany i czeka. Cały czas do dyspozycji. Staram się nim jeździć jak najczęściej, poza okresem zimowym. Nie stoi i nie służy tylko do oglądania.” Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

Pojedynek na polskim rynku – NSU 1000 Prinz i Renault 10

Rok 1967 – już wiemy, że finiszuje uruchomienie produkcji licencyjnego Polskiego Fiata 125p, ale ile ich będzie wyprodukowanych i ile ostatecznie będą kosztowały, jeszcze nie do końca wiadomo. Dla posiadaczy bonów dolarowych banku PeKaO, lub – o zgrozo! – prawdziwej waluty zwanej dewizami, też można było coś znaleźć na naszym rynku. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

CWS M55 – jedynak!

Założenia taktyczno-techniczne motocykla CWS M55 w maju 1928 r. przekazano do Centralnych Warsztatów Samochodowych. Wtedy też Warsztaty stały się częścią państwowego koncernu Państwowe Zakłady Inżynieryjne (PZInż), powołanego również w maju 1928. Miał to być typowy ciężki motocykl wojskowy o wielorakim zastosowaniu. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Bez kategorii 2 komentarze |

Czajka – limuzyna nie tylko dla dyplomatów

Samochody dla dostojników państwowych muszą być monumentalne i ogromne jak katedry. Mają świadczyć o potędze i zamożności. Czasem jednak ocierają się o granice śmieszności, a zazwyczaj o kompletny brak stylu. Czajka to dobry przykład nie najgorszej, acz nie do końca oryginalnej stylistyki. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

Codzienny i wakacyjny VW Bulli

  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC

Kiedy i w jakich okolicznościach powstał VW Bulli, wiedzą już chyba wszyscy. Koniec roku 1947, spotkanie holenderskiego dilera VW Bena Pona z ówczesnym dyrektorem VW Heinrichem Nordhoffem, czas odbudowy Europy po II wojnie i potrzeba auta dostawczego, z którym można by zacząć nowe życie (czytaj interes), to w największym skrócie główne składowe tej historii. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Bez kategorii Comments (0) |

Nowy AUTOMOBILISTA 3/2017 (203) już w sprzedaży

Praktycznie nie ma w produkcji (poza kilkoma rozmiarami) opon zimowych dla oldtimerów. Zwykle kierowcy byli szczęśliwi, jeśli w ogóle posiadali jakieś nadające się do jazdy opony, a zakłady wulkanizacyjne potrafiły naprawiać nawet poważnie uszkodzone. To na szczęście czasy dawno minione. Czytaj więcej

Czytaj więcej

Archiwum Comments (0) |

Po 13 latach Phantom VII zjeżdża ze sceny przy zasłużonych wyrazach uznania dla umiejętności mistrzów rzemiosła pracujących w siedzibie Rolls-Royce’a. Od momentu stworzenia „Nowego Phantoma” w 1925 r., każda generacja tego legendarnego pojazdu definiowała swoje czasy, nie tylko w historii marki Rolls-Royce. Czytaj więcej

Czytaj więcej