Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Alfa Romeo GTV 3.0 v6

Zmiana nie zawsze jest tylko szansą na rozwój, korektę czy inną formę pójścia do przodu. Czasem to również test na zachowanie charakteru i tożsamości. Alfa Romeo przeszła taki proces, ale też egzamin na przełomie lat 80. i 90., a model GTV pozwolił pokazać, jaki był jego wynik. (12/24)

Chociaż praktycznie cała historia Alfy jest zawiła jak górskie serpentyny na przełęczy Stelvio, to bez wątpienia jeden z najtrudniejszych zakrętów nobliwa marka z Mediolanu musiała wziąć w 1986 r. I okazał się to nie szybki skręt, ale długi, miejscami zacieśniający się łuk wymagających, znacznych korekt. Doszło wówczas to przejęcia marki o sportowym dziedzictwie i inżynieryjnym wyrafinowaniu przez co prawda uznanego i doświadczonego producenta, ale jednak masowych aut, czyli Fiata.  I w takich autach jak model GTV widać, jak inżynierowie Alfy z całym swoim doświadczeniem próbowali pracować dołączeni do koncernu o innym rodowodzie i filozofii działania. Na ile więc inżynierowie z Arese oparli się naciskom księgowych z Turynu, na ile Alfa kontrolowana przez Fiata pozostała sobą?

Chociaż praktycznie cała historia Alfy jest zawiła jak górskie serpentyny na przełęczy Stelvio, to bez wątpienia jeden z najtrudniejszych zakrętów nobliwa marka z Mediolanu musiała wziąć w 1986 r. I okazał się to nie szybki skręt, ale długi, miejscami zacieśniający się łuk wymagających, znacznych korekt. Doszło wówczas to przejęcia marki o sportowym dziedzictwie i inżynieryjnym wyrafinowaniu przez co prawda uznanego i doświadczonego producenta, ale jednak masowych aut, czyli Fiata.  I w takich autach jak model GTV widać, jak inżynierowie Alfy z całym swoim doświadczeniem próbowali pracować dołączeni do koncernu o innym rodowodzie i filozofii działania. Na ile więc inżynierowie z Arese oparli się naciskom księgowych z Turynu, na ile Alfa kontrolowana przez Fiata pozostała sobą?

więcej w Automobiliście !