Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Manipulacje i fałszerstwa numerów

Na wszystko znajdzie się rozwiązanie, nawet na zmanipulowaną tożsamość klasycznych samochodów. Niedawno Mercedes-Benz 300 SL po latach podróżowania z fałszywym numerem otrzymał z powrotem swój oryginalny numer. (12/24)

Było to jedno z najbardziej ekscytujących wydarzeń 2023 r. – nalot na wcześniej bardzo szanowaną firmę renowacyjną Kienle Automobiltechnik w Heimerdingen. Główne podejrzenie – budowa i handel podrobionymi samochodami Mercedes-Benz 300 SL oraz takim, których tożsamość została zmanipulowana. Krajowy Urząd Śledczy Badenii-Wirtembergii nadal analizuje dowody, a akt oskarżenia spodziewany jest na początku 2025 r.

Dowody przeciwko byłemu szefowi firmy Klausowi Kienle i innym osobom sprawiły, że poszkodowani właściciele pojazdów znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji. W Niemczech numer podwozia lub VIN (numer identyfikacyjny pojazdu) jest uważany za dokument, a każda zmiana jest uznawana za przestępstwo fałszerstwa. Samochody, w których wykryto niezgodności, muszą zostać natychmiast wycofane z eksploatacji. Nie oznacza to jednak, że pojazd taki na zawsze będzie usunięty z ruchu – istnieje pewien sposób rozwiązania tego problemu, może nie zawsze skuteczny, ale przynajmniej postrzegany jako pewna droga do uzyskania nowych dokumentów pojazdu. Co najmniej jeden z wielu egzemplarzy 300 SL, których to dotyczy, został już przywrócony do pierwotnej tożsamości. W styczniu 2022 r. Max Schuster z Augsburga kupił od firmy Kienle Mercedesa 300 SL (model 198 042), zbudowany w 1957 r., o numerze podwozia 7500367, który został odrestaurowany w latach 2000-2003. 86-latek cieszył się swoim nowym nabytkiem tylko przez półtora roku, ponieważ jego pojazd był jednym z pierwszych, na które natknęły się władze podczas analizy skonfiskowanych dokumentów po nalocie na firmę Kienle pod koniec maja 2023 r. Szybko ustalono, że numer podwozia został zmieniony i nie należał do tego samochodu. Auto skonfiskowano jako dowód, a następnie zwrócono Schusterowi, ale bez prawa powrotu na drogi. Egzemplarz Mercedesa 300 SL z końcowymi numerami 367 znajduje się w USA i jest również w oryginalnym, udokumentowanym stanie.

Więcej w Automobiliście!